Oj, ska bli spännande att se vad det blirSka sy en klänning som enligt beskrivning kräver 3,80 meter tyg. Har snart gjort åt fem och då är halva kjolen kvar att klippa ut.. Klippte fel två gångerbara hoppas att sista kjolvåden får plats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, ska bli spännande att se vad det blirSka sy en klänning som enligt beskrivning kräver 3,80 meter tyg. Har snart gjort åt fem och då är halva kjolen kvar att klippa ut.. Klippte fel två gångerbara hoppas att sista kjolvåden får plats.
Fick hem härliga trikåtyger från Lisas tyger tillsammans med symaskinenInatt blev det ett par trosor och idag en långärmad t-shirt. Gillar passformen och modellen men behöver jobba lite med finliret
Visa bifogad fil 29385
Tack!Du är verkligen sjukt duktig ju!
Åh jag tror jag vet vilket tyg du menar! Så jäääääääääääääääääävla fint! Jag är avundsjukJag kan ha köpt ett mumintyg för över 200 kr meternDet ska bli en topp av det när det kommer. Tips på toppar i vävt tyg? Norah är en favorit men hur kul är det att ha flera i samma modell?
Men först ska jag göra klart klänningen jag påbörjat. Den har massor med tyg! Ska bli spännande att se om den verkligen passar. Enligt storlekstabellen ska den passa men sist jag följde en tabell blev det tält.
Åh jag tror jag vet vilket tyg du menar! Så jäääääääääääääääääävla fint! Jag är avundsjuk![]()
@Blyger den ser inte alltför avancerad ut så det ska nog gå braTesta! Och sy sakta, det blir så mycket enklare då. Jag sydde fort som en galning i början med resultat därefter
![]()
Mellanlägg är sånt man stryker på som ska ge mer stadga i tyget. I den där kjolen lär det vara i linningen du ska ha det? Vanligaste märket på mellanlägg är Vlieseline (uttalas "Fliselin") så det kanske du hört talas om? Gå till en tygaffär, ta med mönstret och fråga vad du ska ha är det lättaste!Börjar bra, vad är ett mellanlägg?
Har lite bomullstyg (okej, en gammal gardin) jag tänkte öva på
![]()
Börjar bra, vad är ett mellanlägg?
Har lite bomullstyg (okej, en gammal gardin) jag tänkte öva på
![]()
Mellanlägg är sånt man stryker på som ska ge mer stadga i tyget. I den där kjolen lär det vara i linningen du ska ha det? Vanligaste märket på mellanlägg är Vlieseline (uttalas "Fliselin") så det kanske du hört talas om? Gå till en tygaffär, ta med mönstret och fråga vad du ska ha är det lättaste!
Ser ut som en kjol som det passar utmärkt att sy av en gammal gardin! Jag syr mycket av gamla gardiner för att prova.
Mellanlägg används för att stabilisera och ge lite stadga. Jag brukar slarva med det
Gamla gardiner är perfekta att öva med! Har gjort många "gardinkjolar" som blivit bra.
Du behöver tillräckligt för att det ska räcka runt digJag behöver hjälp att tänka.. hur vet jag vad som är lagom till kjolen? I mönstret står "klipp ut två rektanglar"
Längden på kjolen ska vara runt 55 cm hade jag tänkt, men bredden då?
Spelar ingen roll?![]()
Eh jag slarvar också typ alltid med mellanlägg ... Ville bara inte erkänna detMellanlägg används för att stabilisera och ge lite stadga. Jag brukar slarva med det
Gamla gardiner är perfekta att öva med! Har gjort många "gardinkjolar" som blivit bra.