Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min muminklänning är klar!
IMG_20190519_121823.jpg
 
Hmmm. Funderar. Jag kanske ska stoppa botten istället för dyna. Det blir nog knöligt med en lös dyna är jag rädd.
Jag testar! Hittade en hel kasse med bös (tur man är en hamster ibland :D)
 
Hoppar in i tråden med en fråga... jag är lite sugen att komma igång och sy igen. Något som inte skett på sisådär 10 år. Då gjorde tålamodet att mycket inte blev klart, kanske har jag mognat 😇
Sugen på att börja med typ byxor/ tröja i trikå till sonen. Har ni koll på om det finns gratismönster någonstans? (Med risk för att projektet aldrig blir av/klart tänkte jag steg 1 inte behövde bli så dyrt... och fastnar jag blir det såklart köp).
 
Hoppar in i tråden med en fråga... jag är lite sugen att komma igång och sy igen. Något som inte skett på sisådär 10 år. Då gjorde tålamodet att mycket inte blev klart, kanske har jag mognat 😇
Sugen på att börja med typ byxor/ tröja i trikå till sonen. Har ni koll på om det finns gratismönster någonstans? (Med risk för att projektet aldrig blir av/klart tänkte jag steg 1 inte behövde bli så dyrt... och fastnar jag blir det såklart köp).

Det finns massor med gratismönster! Speciellt om du kan tänka sig ett med engelsk beskrivning.

Ett riktigt bra t-shirt mönster är Ester och Ebbe från Threads by Caroline. Gratis, lättsytt och bra passform.
 
Jag funderar på att komplettera min maskinpark med en till hushållsmaskin. Min singer är bra, men den är inte gjord för lättare tyger.. Den heter heavy duty av en anledning.
@GardenAngel du hade en BoW va? Är den bra? Är lite skeptisk mot elektroniska maskiner, känns som det är mycket som kan gå sönder.
Jag har inte råd just nu i vilket fall, men planera kan man alltid göra!
 
Jag funderar på att komplettera min maskinpark med en till hushållsmaskin. Min singer är bra, men den är inte gjord för lättare tyger.. Den heter heavy duty av en anledning.
@GardenAngel du hade en BoW va? Är den bra? Är lite skeptisk mot elektroniska maskiner, känns som det är mycket som kan gå sönder.
Jag har inte råd just nu i vilket fall, men planera kan man alltid göra!
Yes det har jag! Jag har Inte använt den så mycket men jag gillar den. Känns rejäl men smidig.
 
Hade en del tyg kvar efter att jag sydde sambons tröja så tänkte att jag behövde en ny tröja att ha när jag tränar. Det är ofta rätt kallt i boxen så brukar vilja ha en tjockare tröja när jag värmer upp. Dock räckte inte tyget till en hellång tröja.. men han hört att det är inne med magtröjor! :angel: Känns väldigt Flashdance!

30071
 
Hade en del tyg kvar efter att jag sydde sambons tröja så tänkte att jag behövde en ny tröja att ha när jag tränar. Det är ofta rätt kallt i boxen så brukar vilja ha en tjockare tröja när jag värmer upp. Dock räckte inte tyget till en hellång tröja.. men han hört att det är inne med magtröjor! :angel: Känns väldigt Flashdance!

Visa bifogad fil 30071
Älskar den, använder du något mönster?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 325
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
772
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp