Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 226

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så få mönster tror det rör sig om 15 stycken. Jag har dom i kuvert med namn och storlek på. De ryms i en låda. Det blir så när man bor minimalistiskt.

Jag kan inte köpa tyg för att ha liggande utan köper för projekt och sen försöker jag ju tömma. Har ca 10 ufon att ta tag i oxå min tyglåda är en arkivbox ca 30*50*20

Det jag försöker göra med mina digitala mönster är (förutom att göra mappar med mönsterskaparens namn) är att döpa om filen om det inte framgår vad det är för plagg. Tex lägga till t-shirt efter mönstret namn. Då blir det lite mer överskådligt om jag vill göra en T-shirt av en ny modell, då ser jag det lättare när jag bläddrar runt i mapparna.

Jag har ju mest digitala mönster numera. Svårare att få överblick över än fysiska, men det tar ju mindre plats.
De har jag nog bara i en mapp på datorn. Blir de för många delar jag upp dom i mappar efter typ (barn, vuxen, dam, herr, och sedan plagg för plagg om de börjar bli så pass) men jag tror jag har totalt 10 digitala så inte så svårt att hålla reda på.

Det jag försöker göra med mina digitala mönster är (förutom att göra mappar med mönsterskaparens namn) är att döpa om filen om det inte framgår vad det är för plagg. Tex lägga till t-shirt efter mönstret namn. Då blir det lite mer överskådligt om jag vill göra en T-shirt av en ny modell, då ser jag det lättare när jag bläddrar runt i mapparna.
Jag har sorterat i mappar på typ av plagg, överdel, underdel, barn, herr, hatt osv. Men smart att lägga till! Det ska jag ta efter.

Jag har förresten äntligen köpt en ny projektor, en Epson UST, hittade en på Vinted från Polen, blev att kosta 2300 kr, istället för dom närmare 12 000 den kostar att köpa på Dustin eller liknande 🙃 inte fått hem den än, men kommer till veckan. Säljaren var snäll och bytte språk från polska till svenska innan han skickade också 😅

De har jag nog bara i en mapp på datorn. Blir de för många delar jag upp dom i mappar efter typ (barn, vuxen, dam, herr, och sedan plagg för plagg om de börjar bli så pass) men jag tror jag har totalt 10 digitala så inte så svårt att hålla reda på.
Jag har några hundra, kanske tusen :rofl:

Jag har sorterat i mappar på typ av plagg, överdel, underdel, barn, herr, hatt osv. Men smart att lägga till! Det ska jag ta efter.
Jag gillar att ha första sorteringen med ellie & Mac/greenstyle/hallonsmula/runi/Lowland Kids osv, för då vet jag lite vad det är för plagg/passform 😅 vissa mönster passar aldrig, medans vissa är bra från start, då kan jag komma ihåg att E&M mönster = gå ner 1-2 strl mot vad den säger, Greenstyle = bäst leggings osv.

IMG_8988.webp

Sydde en ny dräkt som var tänkt till MyDog, men den får debutera senare helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka