Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 228

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar jag känna mig mogen att testa att sy något liknande, men "kompressionstyg" som term funkar inte att googla, vad är det för slags tyg jag söker, som är stretchigt men lite "rejälare" än det för baddräkter och lätta träningskläder?
Högre gsm/m Brukar betyda tjockare/tyngre Tyg, så det kan vara något att gå på :) har nog inte tips rakt av på sidor att kolla, men de "vanliga" butikerna med trikåtyger brukar ha tunnare baddräktstyg/träningstyg är min erfarenhet.
Röda tråden, aktiva tyger eller nått liknande kanske har nått.

IMG20251028111154.webp

Den blev väl fin tycker jag nog. Hade jag haft mer av det blommiga hade jag gjort oket (eller vad man ska kalla det, halsen) i samma tyg. Men det hade jag inte, och det blev ju helt okej ändå.

Medan jag väntar på dem där storvinsten på lotto eller travet så jag kan köpa tyg för att sy arbetsbyxor i stretch så tog jag mod till mig och använde tyger jag lyxade till det med och köpte i Kalmar i våras, första gången i vuxen ålder som jag köpt tyg för att sy kläder till mig själv. Riktigt nöjd med sömnaden och ÄLSKAR tyget, synd jag inte kunde köpa mer!
20251029_222317.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar