Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 232

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ester&Ebbe tshirt storlek 80
Visa bifogad fil 173019
Gick åt lite stuvar :up: Passade på att slänga sånt som var för smått ens till detaljer som fickor och så.
Så snyggt! Jag syr och syr på mina jeanslappar. Har gått emellan med lite ändringar och förstoringar av byxor till dottern som börjat praktisera och behöver ha bekväma och oömma kläder på jobbet.

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    291,6 KB · Visningar: 94
Äntligen klar och jag är så himla trött på lappar just nu så nu tar jag en paus med syendet.

Vågar vi slå vad om hur länge?
I klipplådan ligger en kappa, fyra par trosor och en manchesterväska där kan de få ligga och marinera sig ett tag

Bifogade filer

• IMG_6476.webp
    IMG_6476.webp
    428,9 KB · Visningar: 66
Nån som ska till Mölndal och syfestivalen i helgen?

Vi ska dit på lördag. Behöver egentligen ingenting men kul att titta!

Nån som ska till Mölndal och syfestivalen i helgen?

Vi ska dit på lördag. Behöver egentligen ingenting men kul att titta!
Åh, har missat helt att det ska vara! Får kika :) Skulle tro att jag får hålla i pengarna, men måste kolla evenemanget åtminstone :)

Skulle sy en väska, började bra men nu inser jag att dragkedjan är för smal, det blir alldeles för liten sömsmån.. Får väl sprätta upp igen och se om jag kan rädda det hela. Blev lite ledsen när det inte fungerade som tänkt..

Funderar på om jag kan rädda väskan hjälpligt genom att sy för hand på ett par ställen. Och så får den vara lite ful här och var. Tills jag tröttnar och gör en ny, med bredare dragkedja.
Egentligen ska alla sömmar på insidan få kantband, men vette tusan om jag tänker lägga den tiden..

Ok, nu är den klar så när som på kantbanden inuti.
IMG20250829100558.webp

Meningen är att den ska gå att ta ihop och bli tunn som ett laptopfodral. Dragkedjan är lite för smal så det är svårt att stänga den. Men övriga fack är spot on. Den är rätt fin ändå. Velar om jag ska sätta kantbanden eller inte..

Upptäckte nu att jag klippt mellanpanelen upp och ner, men men. Kreativ frihet.

Har tyg att göra en till. Har massor av det orange tyget!

Äntligen kom sylusten tillbaka :bump: och jag påbörjade ett nytt orient idag! (Har varit lite bränd på sömnaden sen klänningen till bröllopet tidigare i sommar).

IMG_6231.webp

Ska bli ett laptopfodral till en nära vän. Tog med tyget jag använde till banynestet för hennes barn som fyller två i höst, kändes lite speciellt. Ska bli en lite försenad födelsedagspresent :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka