Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 231

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyndat massor på mässan 🤩 och tack själv @Petronilla ❤️ himla kul att ses 🤩
IMG_20251024_195055.webp

Detta blir "företagssömnad", regnbågskullar är softshell, resten trikå. Whippet pyjamaser eller barnkläder blir det.

Jag kämpar ju lite med att hitta kläder till "lite finare" tillfällen än att bara slafsa runt hemma på gården. Fick en idé och hittade ett blankt tyg i min "ärvda-hög" och tog favoritbyxorna, ett par zumbabyxor från Stormbergs (tror ni jag har ångrat mig några gånger att jag inte köpte fler par?!) Och det här blev resultatet:
20251023_193924.webp

Sköna, resår i midjan och lite "finare" än ett par sportbyxor. Kommer sy fler par av den här modellen i olika tyg!

Fick hem tyg jag förbeställt igår. Ångrade direkt att jag inte köpte mer 😅 Var tänkt till ett matchande set body/byxor men sambon tyckte det var för fint för så kort användning. Ska få bli filt/snutte istället. Frågade vad han vill ha på baksidan så nu har jag fått en anledning att köpa mer tyg 😇

Jag ruttnade på alla jobbarbrallor med utanpåhängande fickor som fastnar överallt och har passform som en potatissäck så jag bestämde mig för att skapa nåt nytt, jag tog hem ett par meter kompressionstyg och sydde ett par "Weggings", alltså working leggings och det är det bästa jag gjort. Sitter perfekt, tumstocksficka på ena benet och rejäl mobilficka på det andra benet och framförallt, rejäla fickor. Nu har jag använt dom dagligen sen förra våren och dom ser fortfarande ut som nya.:up:
Varför skulle inte en kille kunna ha leggings till vardags när tjejer har det?:confused:

Visa bifogad fil 162790
Nu börjar jag känna mig mogen att testa att sy något liknande, men "kompressionstyg" som term funkar inte att googla, vad är det för slags tyg jag söker, som är stretchigt men lite "rejälare" än det för baddräkter och lätta träningskläder?

Nu börjar jag känna mig mogen att testa att sy något liknande, men "kompressionstyg" som term funkar inte att googla, vad är det för slags tyg jag söker, som är stretchigt men lite "rejälare" än det för baddräkter och lätta träningskläder?
Och hur mycket tyg behöver man för att sy ett par byxor i strl XL?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Arbetsintervju

Barn

Hund

Katt, Andra Djur