Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 226

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Invigde mina egna storlekslappar!
IMG20251223192025.webp

Jag köpte ett mönster till en enkel magväska men har nu problemet att jag inte hittar några spännen jag gillar. Exemplet har sytts upp med ett sånt vanligt ryggsäcksspänne i plast men är inte så sugen på det och särskilt inte i de färger jag hittat. Jag vet inte vad jag vill ha men det kommer bara upp tråkiga alternativ när jag googlar. Det är dessutom bara samma stora företag som kommer upp som förslag och deras utbud är inte direkt stort. Har ni tips på hemsidor eller sökfraser? Olika varianter av "väskspännen" kanske inte är det enda men kommer inte på något annat.

Jag köpte ett mönster till en enkel magväska men har nu problemet att jag inte hittar några spännen jag gillar. Exemplet har sytts upp med ett sånt vanligt ryggsäcksspänne i plast men är inte så sugen på det och särskilt inte i de färger jag hittat. Jag vet inte vad jag vill ha men det kommer bara upp tråkiga alternativ när jag googlar. Det är dessutom bara samma stora företag som kommer upp som förslag och deras utbud är inte direkt stort. Har ni tips på hemsidor eller sökfraser? Olika varianter av "väskspännen" kanske inte är det enda men kommer inte på något annat.
Kolla på made by Lullan, hon är nog störst på väsktillbehör :)

Årets sista sömnad
IMG20251231194404.webp

Speedy pants från Waves and wild.
Det som tog tid var att hitta en tillräckligt stor stuvbit :D säger nog mer om hur det ser ut i min stuvlåda än om något annat egentligen. Fattar inte varför jag sparar en massa smått! Om det inte ens går att göra kalsonger till en tvååring..

Men det är klart, man kan ju färgblocka :idea:

Om jag inte missat ta kort och sortera in i album har jag sytt klart cirka 80 grejer i år. Sen är det några projekt som skrotats på vägen. De räknas inte.
Är rätt nöjd med min insats. Det har varit mycket barngrejer förstås. Men det jag är mest stolt över är makens skjorta
IMG20250422210115.webp

Något som grämer mig är att jag inte kan sy för hand längre. Inte ens sy i knappar. Fingrarna låser sig i konstiga vinklar och gör ont.

Ambitionen till nästa år är att ligga på ungefär samma nivå och, ha ha, göra slut på lagret innan jag köper nytt tyg.

Om jag inte missat ta kort och sortera in i album har jag sytt klart cirka 80 grejer i år. Sen är det några projekt som skrotats på vägen. De räknas inte.
Är rätt nöjd med min insats. Det har varit mycket barngrejer förstås. Men det jag är mest stolt över är makens skjorta
Visa bifogad fil 179246

Något som grämer mig är att jag inte kan sy för hand längre. Inte ens sy i knappar. Fingrarna låser sig i konstiga vinklar och gör ont.

Ambitionen till nästa år är att ligga på ungefär samma nivå och, ha ha, göra slut på lagret innan jag köper nytt tyg.
Snyggt jobbat!

Jag skulle behöva "göra slut" på mitt lager med 🙃 en del av mina tyger ⬇️ 🙈
Messenger_creation_D0F56997-E9E0-418F-B832-951B9F6C9A99.webp

Håller på att möblera om i syrummet 😂

Enligt Instagram har jag nyproducerat 46 grejor i år. Kan ha varit några flera saker. Säkert är att jag lappar och lagat massor.
På bilden är det min Frida skirt som blivit minskad två storlekar. Det är ju positivt.

Gott Nytt år syvänner

Bifogade filer

• IMG_6959.webp
    IMG_6959.webp
    75,9 KB · Visningar: 81
Jag tänkte att jag skulle ta tag i att organisera mina mönster och tyger. Var ordenligt ett tag och hade register över mönster i Airtable. Men så kom jag av mig och nu har jag ingen koll på mönstren igen. Tänkte att jag skulle lägga in allt nytt och dessutom ta och mäta och fota tygerna. Så jag vet vad jag har.

Hur håller ni koll på vad ni har?

Jag tänkte att jag skulle ta tag i att organisera mina mönster och tyger. Var ordenligt ett tag och hade register över mönster i Airtable. Men så kom jag av mig och nu har jag ingen koll på mönstren igen. Tänkte att jag skulle lägga in allt nytt och dessutom ta och mäta och fota tygerna. Så jag vet vad jag har.

Jag försökte göra samma sak med mina mönster, men sen glömde jag av airtable 😅 jag har "gett upp", jag använder främst samma mönster hela tiden numera, så orkar inte ödsla min tid att lägga in dom där 🙈

Visst minne har jag väll men generellt har jag ingen kolla på vart saker är, de är ju någonstans i hyllan/lådorna/tidskriftsamlarna typ.

Jag försökte göra samma sak med mina mönster, men sen glömde jag av airtable 😅 jag har "gett upp", jag använder främst samma mönster hela tiden numera, så orkar inte ödsla min tid att lägga in dom där 🙈
Ja, jag tror det var du som tipsade om Airtable för en massa år sen. Det var ju bra, men så var det det där med att komma ihåg att lägga in nya mönster.. Jag skaffar ganska många nya varje år, både betal och gratis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat