Bukefalos 28 år!

Ta bort dubbelhäftande tejp..

movi

Trådstartare
Har haft sån där lite tjockare vit dubbelhäftande tejp(list),och själva klistret är helt lönlöst att få bort..Det sitter på handfatet på toan!

Hur göra? Vad använda?
 
Sv: Ta bort dubbelhäftande tejp..

Pröva "Kemiskt Ren Bensin" säljs i såna där vita plastflaskor som "aceton" tror etiketten är grön
 
Sv: Ta bort dubbelhäftande tejp..

Tack!
provade med vanlig aceton,men det satt kvar!
 
Sv: Ta bort dubbelhäftande tejp..

Bensin är mkt starkare än aceton så det går säkert bort... Ta bort så mkt som möjligt före anars går det kanske åt mer än vad som behövs...
 
Sv: Ta bort dubbelhäftande tejp..

Har haft sån där lite tjockare vit dubbelhäftande tejp(list),och själva klistret är helt lönlöst att få bort..Det sitter på handfatet på toan!

Hur göra? Vad använda?

Antingen bensin eller sprit. Eller vanlig matolja!
 
Sv: Ta bort dubbelhäftande tejp..

Sitter det på en slät och blank yta som badrumsporslin eller kakel så använd en rakbladsskrapa.
 
Sv: Ta bort dubbelhäftande tejp..

Jo men ofta så behöver man lite sprit till resterna på limmet...
 
Sv: Ta bort dubbelhäftande tejp..

Jepp. Limtvätt äger! Det kör vi med på jobbet (byggstäd) på limrester. Funkar utmärkt. Men man blir lite snurrig i skallen om man håller på för många timmar :angel:
 

Liknande trådar

Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
644
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 573
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Har vi några läkare eller sköterskor här som kan svara på sårrelaterad fråga? Jag är opererad/sydd med resorberbar tråd för 1 1/2 v...
2
Svar
23
· Visningar
2 831
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp