Ta bort hund

I helgen är vi hos min bästis o hennes man som nyss köpt hus.

Det första Totte gör är att bajsa inne, det har han aldrig gjort förut :(

Är allmänt rastlös och vankar omkring när han inte sover. Vi tänkte sova över, men har bett mina föräldrar att hämta upp oss ikväll.
Jag tror det är dags 🥺💔
Åh, så sorgligt! Många kramar till dig! ❤️❤️❤️
 
Tack alla ❤ ska ta upp det ordentligt med mamma ikväll eller imorgon. Det är liksom inte värdigt att han gör sina behov inne.

Han sovit en stund, nu ligger han bara och stirrar ut i tomma intet :(
20220122_181029.jpg
 
Nu är vi hemma iallafall, han har fått ben att tugga på så han håller sig sysselsatt.
Vi pratade lite om det i bilen, ska prata mer imorgon när han hämtas :heart

Det var ju ett nytt ställe osv. Men jag tycker inte det känns normalt att han sätter sig och bajsar rakt upp och ner, han kom aldrig till ro förutom när han sov. Sen är det massor av småsaker, som att han inte leker hemma på samma sätt som förut, tror väldigt mycket har med hans dåliga syn att göra 💔
 
Nu är vi hemma iallafall, han har fått ben att tugga på så han håller sig sysselsatt.
Vi pratade lite om det i bilen, ska prata mer imorgon när han hämtas :heart

Det var ju ett nytt ställe osv. Men jag tycker inte det känns normalt att han sätter sig och bajsar rakt upp och ner, han kom aldrig till ro förutom när han sov. Sen är det massor av småsaker, som att han inte leker hemma på samma sätt som förut, tror väldigt mycket har med hans dåliga syn att göra 💔
Jag tror absolut att du har helt rätt i det, nytt ställe, nya dofter och svårt att orientera sig, men oavsett så kommer den dagen förr eller senare när ni måste skiljas åt. Jag är så ledsen för din skull, det är ett helvete att orka ta sig igenom men något man måste som djurägare. 😢 💔
 
Nu är vi hemma iallafall, han har fått ben att tugga på så han håller sig sysselsatt.
Vi pratade lite om det i bilen, ska prata mer imorgon när han hämtas :heart

Det var ju ett nytt ställe osv. Men jag tycker inte det känns normalt att han sätter sig och bajsar rakt upp och ner, han kom aldrig till ro förutom när han sov. Sen är det massor av småsaker, som att han inte leker hemma på samma sätt som förut, tror väldigt mycket har med hans dåliga syn att göra 💔
Kompisens hund började också så, vandrade omkring och hade svårt att komma till ro. Det varade ett par månader, sedan blev han riktigt dålig och det blev en akut avlivning. Även exets hund vandrade omkring planlöst och var ganska orolig, den hunden levde alldeles för länge och det blev bara värre och värre. Man fick säga till honom att lägga sig, och då la han sig och tittade rakt ut i luften. Jag hade inte brytt mig om bajsandet, men när de vandrar runt så är de ju inte bekväma. Tror du det handlar om veckor eller månader som han har kvar? Kommer det vara bra den där sista tiden? Vinner han eller du något på att han får leva den tiden?
 
Kompisens hund började också så, vandrade omkring och hade svårt att komma till ro. Det varade ett par månader, sedan blev han riktigt dålig och det blev en akut avlivning. Även exets hund vandrade omkring planlöst och var ganska orolig, den hunden levde alldeles för länge. Jag hade inte brytt mig om bajsandet, men när de vandrar runt så är de ju inte bekväma. Tror du det handlar om veckor eller månader som han har kvar? Kommer det vara bra den där sista tiden? Vinner han eller du något på att han får leva den tiden?

Gissar på månader.
Beror lite på hur fort han tappar synen helt. Det kommer nog vara mindre bra, jag ger han ben som sysselsättning för att han inte ska vandra/stå och glo ut i tomma intet. Han är inte riktigt bekväm i barnvagnen längre heller :(
 
Gissar på månader.
Beror lite på hur fort han tappar synen helt. Det kommer nog vara mindre bra, jag ger han ben som sysselsättning för att han inte ska vandra/stå och glo ut i tomma intet. Han är inte riktigt bekväm i barnvagnen längre heller :(
Är det värt att låta honom leva så i några månader? Tycker du att han går miste om något om han går bort nu?
 
Nej han går inte miste om något. Vintern är dessutom hans "värsta" årstid (och min) han borde blivit en Portugalhund.

Ska ge mamma numret imorgon, jag kommer aldrig kunna ringa själv :(
Det verkar ju inte akut just nu i alla fall, så vänta tills på måndag. Så får du helgen på dig att helt landa i beslutet. Hoppas att du har någon som kan vara hos dig och trösta :heartcry:
 
Det verkar ju inte akut just nu i alla fall, så vänta tills på måndag. Så får du helgen på dig att helt landa i beslutet. Hoppas att du har någon som kan vara hos dig och trösta :heartcry:

Akut är det inte tack och lov, skulle nog aldrig förlåta mig själv om jag lät det gå så långt.

Deras telefontider är vardagar, vi kommer ta hem en veterinär isåfall, han får hemskt stresspåslag på veterinärstation och är inte överhuvudtaget kontaktbar då :(
 
Akut är det inte tack och lov, skulle nog aldrig förlåta mig själv om jag lät det gå så långt.

Deras telefontider är vardagar, vi kommer ta hem en veterinär isåfall, han får hemskt stresspåslag på veterinärstation och är inte överhuvudtaget kontaktbar då :(
Åh låter som en bra plan om han mår så dåligt av veterinärstation! Vår senaste hund avskydde att åka till veterinären oavsett varför han behövde dit; han visste redan i rondellen före vart vi var på väg och gnydde. Men inte sista gången. Han var knäpptyst och som om han visste vad som skulle ske och jag/vi upplevde det som att han var väldigt mån om att vi alla skulle ta avsked ordentligt ❤. Massa kramar till dig och voff ❤
 

Nej, just nu så är hon som sagt inte påverkad alls, vi har gett ledsupport och det har gjort stor skillnad. Hon är helt ohalt och mjuk och fin i lederna enligt veterinär.

Vi upptäckte artrosen av en slump då vi var in och röntgade när hon blev akuthalt efter att hoppat ner från soffan , och enligt veterinären så var det enbart lite lite vid ena armbågsleden. (Anledningen till totala hältan vet vi inte, för när vi kom in till veterinären var hon ohalt..) Men innan så har hon ju varit lite stel när hon legat ett tag, men nu så märks det inte av längre alls efter hon börjat äta ledsupport.

Men det är absolut något som jag kollar upp om nu hon skulle börja bli påverkad. Hon är en 10-årig engelsk bulldog, så hon är inte intresserad av dom där flera timmarna ute i skogen längre iaf…😆 Jag räknar ju med att artrosen kan bli bra mycket värre ju äldre hon blir så det är toppen om det skulle finnas några alternativ även för oss!

(Anledningen till smärtstillande var en ögonskada hon fick, då funkade inte något smärtstillande alls, magen brakade. Vi provade sen bara Alvedon efter vi dragit ut några tänder, men även där så bajsade hon vatten dag 3. Så vi har aldrig gett smärtstillande för artrosen, utan för andra orsaker.)
 
I helgen är vi hos min bästis o hennes man som nyss köpt hus.

Det första Totte gör är att bajsa inne, det har han aldrig gjort förut :(

Är allmänt rastlös och vankar omkring när han inte sover. Vi tänkte sova över, men har bett mina föräldrar att hämta upp oss ikväll.
Jag tror det är dags 🥺💔

Åhh, pepp! 😭♥️
Jag tänker på er!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 775
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 195
Senast: manda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp