Bukefalos 28 år!

Tack, Sveriges kvinnor

Jag utgick efter vad du citerade, d.v.s "Det innebär att Sverigedemokraternas ledamöter har en exakt lika hög brottsfrekvens, 10 procent, och samma överrepresentation, 2 till 1, som utlandsfödda". Såg nu att du utelämnade stycket precis efter där han förklarade att det är viktade siffror. Att han förklarar det bra är en sak, men slutsatserna blir inte mindre felaktiga för det. Han jämför alltså inte med hur stor överrepresentationen för utrikes födda faktiskt är, utan med hur stor den hade varit om det inte vore för att verkligheten är som den är.

Då är vi inne på en diskussion om hur statistik ska läsas. SD är i högre grad brottsliga. Det är det jag tycker är intressant här
 
KL Ja det är märkligt att inte fler kvinnor röstar på SD.
För kvinnofriden som varit vårat Signum sedan många hundra år tillbaka.
Kvinnors rättigheter som istället har urartat till att handla om maktpositioner och pengar, toaletter....
Kvinnors säkerhet fallerar nu snabbt. Hur många joggar längre sin kvällsrunda med hörlurar på?
Flickors säkerhet på badhusen? I skolan. Till och från skolan?

Nu skriver Expressen om vad som pågår. Sossarna skrev 1999 på att islamska män ska sättas på politiska poster. Läs Doktrinen om Politisk Islam.
När Nalin Pekgul varnade under flera år om Kaplan,men ingen ville lyssna på de som VET.
Det borde vara obligatoriskt att läsa Koranen Lättläst så förstår man vad vi nu ser en början på.
http://www.expressen.se/nyheter/s-lovar-att-samarbeta-med-sveriges-muslimska-rad/
 
KL Ja det är märkligt att inte fler kvinnor röstar på SD.
För kvinnofriden som varit vårat Signum sedan många hundra år tillbaka.
Kvinnors rättigheter som istället har urartat till att handla om maktpositioner och pengar, toaletter....
Kvinnors säkerhet fallerar nu snabbt. Hur många joggar längre sin kvällsrunda med hörlurar på?
Flickors säkerhet på badhusen? I skolan. Till och från skolan?

Nu skriver Expressen om vad som pågår. Sossarna skrev 1999 på att islamska män ska sättas på politiska poster. Läs Doktrinen om Politisk Islam.
När Nalin Pekgul varnade under flera år om Kaplan,men ingen ville lyssna på de som VET.
Det borde vara obligatoriskt att läsa Koranen Lättläst så förstår man vad vi nu ser en början på.
http://www.expressen.se/nyheter/s-lovar-att-samarbeta-med-sveriges-muslimska-rad/
Ert signum? Kvinnan har i praktiken ägts av mannen fram till i våra dagar. Är det det du vill ha tillbaka?
Att det var straffbart att våldföra sig på kvinnor stämmer, men det var väl för att man inte fick bruka eller förstöra andra mäns egendom ;)
 
Jag kan nämna 5 från SD som sitter i riksdagen som är dömda. Kan du göra detsamma för de andra partierna?

Det är inte vår namnkunnighet om dömda riksdagsledamöter som avgör vad faktum är. Det enda jag har skrivit om ämnet är att det säkert kan stämma att riksdagsledamöterna för Sverigedemokraterna är överrepresenterade i brott gentemot andra partiers riksdagsledamöter, och det enda jag vet om ämnet är att ca 10% av SD:s riksdagsledamöter är dömda för brott samt att ca 20% av de politiska kandidaterna till de andra partierna var det 2006.
 
Det är inte vår namnkunnighet om dömda riksdagsledamöter som avgör vad faktum är. Det enda jag har skrivit om ämnet är att det säkert kan stämma att riksdagsledamöterna för Sverigedemokraterna är överrepresenterade i brott gentemot andra partiers riksdagsledamöter, och det enda jag vet om ämnet är att ca 10% av SD:s riksdagsledamöter är dömda för brott samt att ca 20% av de politiska kandidaterna till de andra partierna var det 2006.
ja det är ju en bit på väg, det talar ju för att SD inte har en mer brottsbelastad representation än de andra partierna.
Vad som sedan händer på kommunal nivå, så vet man ju att om ett parti sitter länge så utvecklas lätt ovanor. Se "Motala-skandalen" till exempel ;)
 
Ert signum? Kvinnan har i praktiken ägts av mannen fram till i våra dagar. Är det det du vill ha tillbaka?
Att det var straffbart att våldföra sig på kvinnor stämmer, men det var väl för att man inte fick bruka eller förstöra andra mäns egendom ;)

Nja att våldtäkterna har ökat markant de senaste åren, oftast utförda av "svenska medborgare" lär väl inte ens undgått den mest ointresserade tidningsläsare. Den senaste veckan var det väl 6 st.
 
Våldtäkter har aldrig accepterats, eller rättare sagr har inte accepterats de senaste 500 åren. Ökat markant ? Under 10 år, från 2005 till och med 2015 så handlar det om 1,4% utsatthet.
Med tanke på att antalet individer i en svår socioekonomisk sits inklusive en svår familjesits ökat så kan man anta att ökningen fortsätter men i ngt högre takt
 
Våldtäkter har aldrig accepterats, eller rättare sagr har inte accepterats de senaste 500 åren. Ökat markant ? Under 10 år, från 2005 till och med 2015 så handlar det om 1,4% utsatthet.
Med tanke på att antalet individer i en svår socioekonomisk sits inklusive en svår familjesits ökat så kan man anta att ökningen fortsätter men i ngt högre takt

Aha, så anmälningsbenägenheten har ökat lite alltså.
Ja det är ju regeringsståndpunkt.
 
Det är inte vår namnkunnighet om dömda riksdagsledamöter som avgör vad faktum är. Det enda jag har skrivit om ämnet är att det säkert kan stämma att riksdagsledamöterna för Sverigedemokraterna är överrepresenterade i brott gentemot andra partiers riksdagsledamöter, och det enda jag vet om ämnet är att ca 10% av SD:s riksdagsledamöter är dömda för brott samt att ca 20% av de politiska kandidaterna till de andra partierna var det 2006.

"SD-politiker mer än dubbelt så kriminella som övriga partier ihop"
http://nyheter24.se/nyheter/politik/877582-sverigedemokraterna-kriminella-domda-brott

Frågor på det?
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 305
Samhälle Det har florerat ett klipp från SD:s Riks-TV-satsning, där en man och en kvinna diskuterade varför kvinnor röstar "fel", dvs vänster...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 352
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 904
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 595
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp