Bukefalos 28 år!

Tack, Sveriges kvinnor

De har ju inte ansträngt sig på riktigt. Deras kvinnogrupp verkar mest upptagna med att kritisera feminism och använder samma hårda ton som övriga partiet. Ville de verkligen locka kvinnor skulle de prata om barnomsorg snarare än överfallsvåldtäkter. Jag tror de gjorde ett halvhjärtat försök men att de tycker sig klara sig rätt bra med männen än så länge.
Alltså, ideologiskt sett har ju det där partiet egentligen ingen anledning att eftersträva en jämn könsfördelning på maktpositionerna. De ser ju inte alls världen på det sättet. Och de förstår heller inte varför uttryck som "skydda våra kvinnor" är problematiska för personer med annan ideologi än deras. De nationalistiska rörelserna överlag, skapar ju en ganska hjälplös position för kvinnor där kvinnor i bästa fall anses starka i hemmet och i familjen - men för en mer kritisk betraktare grumlas ju även det av att de tex inte bekymrar sig nämnvärt om våld och sexualiserat våld i hemmen (om det inte är vissa invandrarmän som står för det våldet, då).

Sen kunde det ju vara lite roligt att höra någon av dem själva förklara varför de tror att könsfördelningen är så ojämn.
 
De har ju inte ansträngt sig på riktigt. Deras kvinnogrupp verkar mest upptagna med att kritisera feminism och använder samma hårda ton som övriga partiet. Ville de verkligen locka kvinnor skulle de prata om barnomsorg snarare än överfallsvåldtäkter. Jag tror de gjorde ett halvhjärtat försök men att de tycker sig klara sig rätt bra med männen än så länge.
Jag kollade på deras sajt nu, Vår politik från A-Ö. Barnomsorg finns inte ens med! IPRED har en egen rubrik, liksom Gruvnäringen, Systembolaget och Fas 3. Men det närmaste man kommer barnomsorg är Vårdnadsbidraget (som de naturligtvis vill höja)
 
Alltså det här vet jag att vi har haft uppe innan. Men, under rubriken HBT:

Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid.

Det är makalöst.
 
Jag kollade på deras sajt nu, Vår politik från A-Ö. Barnomsorg finns inte ens med! IPRED har en egen rubrik, liksom Gruvnäringen, Systembolaget och Fas 3. Men det närmaste man kommer barnomsorg är Vårdnadsbidraget (som de naturligtvis vill höja)

Jag minns att jag fick hem reklam från SD för många år sedan, innan de kom in i riksdagen, som skulle vara "speciellt riktad till kvinnor". Det var nån rubrik om varför man som kvinna skulle rösta på dem om jag inte minns fel, och största delen handlade om halalslakt. Rent spontant var min känsla då att de inte hade en aning om hur de skulle locka kvinnor.
 
Men tror du inte att de helt enkelt ser kvinnor på ett så pass annorlunda sätt att det där verkligen är helt rimliga försök från deras sida? Jag tror de inte har verktygen att förstå varför/hur de stöter bort kvinnliga väljare, och försök att locka kommer alltid att bli tokiga därför...
Kanske men de borde ändå ha så mycket innanför pannbenet att de tar seriös hjälp för att locka kvinnor. Någon jäkla strateg eller vad det kan heta, som säger till dem hur de ska göra. Därför tror jag inte de riktigt bryr sig.
 
Alltså det här vet jag att vi har haft uppe innan. Men, under rubriken HBT:

Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid.

Det är makalöst.
Milde tid.

Mot det borde de ju ha förespråkat en könsneutral äktenskapsbalk, innan den infördes. Men det har jag konstigt nog inget minne av.
 
Jag minns att jag fick hem reklam från SD för många år sedan, innan de kom in i riksdagen, som skulle vara "speciellt riktad till kvinnor". Det var nån rubrik om varför man som kvinna skulle rösta på dem om jag inte minns fel, och största delen handlade om halalslakt. Rent spontant var min känsla då att de inte hade en aning om hur de skulle locka kvinnor.
Halalslakt känns som en väldigt förbisedd kvinnofråga!

Alltså jag kommer också vagt ihåg något som var speciellt riktad till kvinnor. Men jag kanske aldrig öppnade det.
 
Alltså det här vet jag att vi har haft uppe innan. Men, under rubriken HBT:

Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid.

Det är makalöst.
Visst. Och under "familj" (eller liknande) står det förtydligat att samkönade par inte bör vara föräldrar.
 
Kanske men de borde ändå ha så mycket innanför pannbenet att de tar seriös hjälp för att locka kvinnor. Någon jäkla strateg eller vad det kan heta, som säger till dem hur de ska göra. Därför tror jag inte de riktigt bryr sig.
Enda anledningen till att de skulle vilja locka kvinnor, är ju att det möjliggör att fler röstar på dem. Och det vet de ju uppenbarligen inte hur de ska bära sig åt med, och frågan är ju om det ens är möjligt med tanke på vad de står för. De har ju helt enkelt ingen politik för de politikområden som brukar intressera kvinnor.
 
Enda anledningen till att de skulle vilja locka kvinnor, är ju att det möjliggör att fler röstar på dem. Och det vet de ju uppenbarligen inte hur de ska bära sig åt med, och frågan är ju om det ens är möjligt med tanke på vad de står för. De har ju helt enkelt ingen politik för de politikområden som brukar intressera kvinnor.
Nej, jag tror att de inte riktigt bryr sig som sagt och om de ställer sig frågan så tror jag svaret är typ att kvinnor är för korkade för att förstå vilken bra politik de för. Feminist-PK-vänstern är kvinnlig, mjuka värden avmaskuliniserade män osv.
 
Halalslakt känns som en väldigt förbisedd kvinnofråga!

Alltså jag kommer också vagt ihåg något som var speciellt riktad till kvinnor. Men jag kanske aldrig öppnade det.

Det är väldigt rimligt att inte öppna, men jag kunde inte låta bli. Det var för lockande att få veta vad de hade för kvinnofrågor, skulle jag kanske få upp ögonen och inser partiets storhet? En sådan chans kan man ju inte gå miste om.
 
Det är väldigt rimligt att inte öppna, men jag kunde inte låta bli. Det var för lockande att få veta vad de hade för kvinnofrågor, skulle jag kanske få upp ögonen och inser partiets storhet? En sådan chans kan man ju inte gå miste om.
Nej, jag har svårt att förstå om jag inte öppnade, av just de skälen. Men jag kanske öppnade och har bara glömt det.

Halalslakt ... :grin:
 
Gick in på SD-Kvinnornas hemsida för att se hur de framställer sig:

"När andra kvinnoförbund endast lyfter så kallade kvinnofrågor väljer SD-kvinnor att lyfta blicken och se till ett mer balanserat samhälle i stort. [...] Vi löser problem, vi delar dem inte lika mellan män och kvinnor." (https://sdkvinnor.se/)

Nähä. Undrar vad de tänker sig att de har kvinnoförbundet till.
 
Undrar vad de tänker sig att de har kvinnoförbundet till.
Äsch nu läste jag slarvigt, det står ju på hemsidan!

"Vår roll är att engagera kvinnor som ställer sig bakom partiets socialkonservativa och nationalistiska grundsyn, samt få fler kvinnor aktiva i det Sverigedemokratiska arbetet för landets bästa."

Hm, jag tror tyvärr att politiskt engagemang är svårt att förena med en socialkonservativ och nationalistisk kvinnoroll. :(
 
Gick in på SD-Kvinnornas hemsida för att se hur de framställer sig:

"När andra kvinnoförbund endast lyfter så kallade kvinnofrågor väljer SD-kvinnor att lyfta blicken och se till ett mer balanserat samhälle i stort. [...] Vi löser problem, vi delar dem inte lika mellan män och kvinnor." (https://sdkvinnor.se/)

Nähä. Undrar vad de tänker sig att de har kvinnoförbundet till.

SD startade ett kvinnoförbund för att få tillgång till bidrag. När de ansökte om bidraget fanns dock inte kvinnoförbundet. Det fixade de till i efterhand.

https://www.svd.se/ex-kanslichef-sd-fuskade-med-bidrag
 
Äsch nu läste jag slarvigt, det står ju på hemsidan!

"Vår roll är att engagera kvinnor som ställer sig bakom partiets socialkonservativa och nationalistiska grundsyn, samt få fler kvinnor aktiva i det Sverigedemokratiska arbetet för landets bästa."

Hm, jag tror tyvärr att politiskt engagemang är svårt att förena med en socialkonservativ och nationalistisk kvinnoroll. :(
Ett politiskt engagemang som främst tar sig uttryck i att föda barn efter barn åt Nationen, kanske.
 
"När andra kvinnoförbund endast lyfter så kallade kvinnofrågor

Alltså det där är ganska fantastiskt.

När andra ridsportförbund endast lyfter så kallad ridsport
När andra fackförbund endast lyfter så kallade fackliga frågor
När andra studieförbund endast lyfter så kallade studiefrågor
När andra konstföreningar endast lyfter så kallade konstfrågor

osv

O_o
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 176
Samhälle Det har florerat ett klipp från SD:s Riks-TV-satsning, där en man och en kvinna diskuterade varför kvinnor röstar "fel", dvs vänster...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 288
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 833
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 343
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • The Eras tour Stockholm
  • Vad läser du just nu?
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp