täcken på graviditet..

B

blubb_blubb

Skriver under anonymt nick, eftersom jag känner folk här inne, och vill inte att folk ska få veta att, eller ja, ni fattar :p

Jag har legat sjuk de sista dagarna, men mår bättre efter influensan.
Men min kropp är ändå inte bra, magen är jätte-uppsväld, illamående, hängig och allmänt sleten i kroppen.
Nu behöver ju inte detta betyda något, men jag har aldrig kännt mig såhär som jag gör nu.


Kan det vara täcken på graviditet?
Vad hade ni för täcken på att ni var gravida?
 
Sv: tecken på graviditet..

Haha, såg att jag faktiskt stavat fel i rubriken, menar ju självklart tecken :p, skyller på att jag mår dåligt :angel:

Men är det ingen som vill dela med sig av egna erfarenheter av graviditet?
 
Sv: täcken på graviditet..

Mitt absolut säkraste teckan var att stickan visade + :)

Annars var det ömma bröst och illamående.
 
Sv: täcken på graviditet..

Jag plussade och var för övrigt tokarg i några veckor :D Sen blev jag världens lugnaste människa!!
 
Sv: täcken på graviditet..

Jag är också hemskt svullen i magen, mest rapig men också lite gasig. Har ingen aning om detta kan ha nåt att göra med graviditet så jag följer tråden.

Jag har mensvärk också, känns lite obehagligt om jag går snabbt och stötigt ute med hundarna, går lite långsamt. Förra veckan hade jag mycket mensvärk i onsdags och nu har jag haft det hela dagen idag. Just nu är jag på dag 35 och brukar ha lite olika menscykel men oftast typ 32 tror jag. BaJag kommer testa imorgon bitti för jag är så sjukt nyfiken. Hade en ilning i "tjejmage-trakten" dag 19 och den kvällen hade vi också sex så man kan ju hoppas att det var ägglossningen jag kände.

Men jag är säkert bara gasig och rapig av mat och får mens imorgon. :(
 
Sv: täcken på graviditet..

:eek:

Det där skulle jag lika gärna kunnat skriva :o

Sex: 19:e ( som ev kanske var ÄL efter uträkning såhär i efterhand )

Samma menscykel...

Jag väntar också :crazy:


/ Hemlig än sålänge ;)
 
Sv: täcken på graviditet..

Jo verkligen :D

Jag vet inte ens om jag ska skratta eller gråta om mensen kommer eller om mensen uteblir
 
Sv: täcken på graviditet..

Hade jag inte planerat barn hade jag inte misstänkt min graviditet först jag var säkert en bit 20 veckor gången, hade trott jag svimma för jag ätit dåligt och ont i ryggen pga mitt jobb.

Innan jag testade + så kände jag det på mig och tyckte magen var svullen. Och visst hade jag rätt! Sen försvann magen och det syntes absolut ingenting och sen började bebismagen att växa.
 
Sv: täcken på graviditet..

Jag hade molvärk som jag trodde var mensvärk. Men mensen kom inte, så jag testade och fick ett starkt +.
Dagen efter jag plussat kom illamåendet.
 
Sv: täcken på graviditet..

Gravtestet var väl det säkraste tecknet men förutom det kände jag mig ständigt trött och mådde allmänt kyvens. Jag är en riktig nattmänniska och brukar i vanliga fall gå i säng kring ett, då när kl var 21 var jag totalt utslagen och tvungen att gå och sova. Då hade jag ändå sovit nån/några timmar efter jobbet. Sedan hade jag enorm halsbränna och sura uppstötningar vilken jag aldrig någonsin haft och detta är i princip det enda symtom jag har kvar fortfarande.

Hoppas ni plussar! :)
 
Sv: täcken på graviditet..

Tjenare tjenare,

Jag testade negativt imorse, min mens har nog helt enkelt valt att vänta ett bra tag denna gång. Det gör ju det hela inte så jättelätt. Och för din information Annielee så vet inte alla personer IRL om mina planer, om du förstår vad jag menar. ;)
 
Sv: täcken på graviditet..

Ömma bröst och stort sömnbehov. Inget annat. Jag tänkte inte ens på att jag gått över tiden.
 
Sv: täcken på graviditet..

Till alla:

Tack för lite svar i tråden.
Är kanske bäst att köpa ett grav-test, min mage känns bra konstig, men jag tror inte det är något. Vi, eller jag, skyddar oss med spiral, men man ska väl aldrig säga aldrig :angel:

Sambon hade hoppat jämfota av lycka runt kvarteret eller nåt om jag hade +:at :banana::banana:, själv är jag lite mer av en realist, men hade nog blivit glad jag också under loppets gång, men hade behövt tid att vänja mig :D


Så det är kanske bäst att knata till apoteket. När kan man först gör ett grav-test? Har egentligen nästan precis haft mens.
 
Sv: täcken på graviditet..

Du kan göra graviditetstest dagarna kring beräknad mens.
 
Sv: täcken på graviditet..

Samma dag som förväntad mens har jag för mig, men mitt test visade jättesvagt samma dag, et ttest senare visade klarare +tecken.
 
Sv: täcken på graviditet..

Aha, I see! Då ska jag vara tyst! :)
 
Sv: täcken på graviditet..

Så det är kanske bäst att knata till apoteket. När kan man först gör ett grav-test? Har egentligen nästan precis haft mens.

Du kanske har väldigt kraftig ägglossning? Är ju vissa som mår sämre under ägglossningen än själva mensen t.om ;)
 
Sv: täcken på graviditet..

Du kanske har väldigt kraftig ägglossning? Är ju vissa som mår sämre under ägglossningen än själva mensen t.om ;)

Fast det har ju aldrig visat sig tidigare? Inte såhär iaf, har hänt att jag liksom fått en form av mensverk under ett par dagar, men inte såhär med illamående, hängig, snurrig etc.

Men man vet aldrig ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 813
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 668
Senast: Mineur
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp