Tandvårdsrädsla, hur kommer man över det?

Jag tror att en bidragande orsak för mig är också att jag har fina tänder. Ofta behöver de bara peta runt med den där stickan och eventuellt skrapa lite tandsten, som alltid blir mellan min tandställningstråd och tänderna, kommer inte riktigt åt att borsta rent där. I övrigt ingenting, trots att jag tycker att jag missköter mina tänder emellanåt. :o

Som sagt under dryga 15 års tid hade jag inga problem alls med mina tänder. Men de senaste åren har det varit många problem p g a gamla amalgamfyllningar som expanderat och spräckt tänderna bl a. Det har varit många, dryga och långa tandläkarbesök och inte bara enkla kontroller.
 
Som sagt under dryga 15 års tid hade jag inga problem alls med mina tänder. Men de senaste åren har det varit många problem p g a gamla amalgamfyllningar som expanderat och spräckt tänderna bl a. Det har varit många, dryga och långa tandläkarbesök och inte bara enkla kontroller.
Jag kan tänka mig att det säkerligen inte underlättar att bli av med tandläkarskräcken eller vad man ska kalla det. Kanske kommer jag ändra mig den dagen jag måste göra något sådant igen, det vet jag inte i nuläget men finns risk för det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 956
Senast: LenaH
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 772
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 274
Kropp & Själ Har haft ett himla strul med tänderna senaste året (17 tandläkarbesök). Som om inte det vore tillräckligt har jag här i veckan åkt på en...
2
Svar
27
· Visningar
16 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp