Tappar enorma mängder hår

R

Raderad medlem 68338

Nån som varit med om det?
På sista tiden har jag börjat tappa massvis med hår. Vi pratar inte om några hårstrån här och var eller en tuss i avloppet efter duschen, utan fulla nävar av hår.
Jag har långt och tjockt hår av naturen, så rent estetiskt tycker jag inte att det ser så värst mycket tunnare ut men det kan väl inte vara normalt att tappa sånna mängder?
Nån som har koll eller upplevt nåt liknande?
 
Nån som varit med om det?
På sista tiden har jag börjat tappa massvis med hår. Vi pratar inte om några hårstrån här och var eller en tuss i avloppet efter duschen, utan fulla nävar av hår.
Jag har långt och tjockt hår av naturen, så rent estetiskt tycker jag inte att det ser så värst mycket tunnare ut men det kan väl inte vara normalt att tappa sånna mängder?
Nån som har koll eller upplevt nåt liknande?

Jag har gjort det på senaste tiden och det visade sig att jag har Järn och B12 brist. Så förhoppningsvis lär det hjälpa att käka lite tillskott.
 
Jag har gjort det på senaste tiden och det visade sig att jag har Järn och B12 brist. Så förhoppningsvis lär det hjälpa att käka lite tillskott.

Ok! Lär säkert också ha nån slags brist. Överdriver inte när jag säger att jag har fulla nävar av hår som lossnar...
 
Ok! Lär säkert också ha nån slags brist. Överdriver inte när jag säger att jag har fulla nävar av hår som lossnar...

Håller med @Tonto, det låter som en brist på något. Har du bytt shampoo eller balsam? I så fall kan det vara en reaktion på det också.

Jag tappar ju sådana mängder men det är ju pga min medicin (cellgift).
 
Det känns som om man är i nån jäkla skräckfilm när man duschar. :eek::nailbiting:

Sopar även upp högar av hår i lägenheten :eek::eek::eek:

Får ta en tur till apoteket imorn. Men tror inte att jag har b12-brist med tanke på alla råbiffar jag käkar? :cautious:
 
Sopar även upp högar av hår i lägenheten :eek::eek::eek:

Får ta en tur till apoteket imorn. Men tror inte att jag har b12-brist med tanke på alla råbiffar jag käkar? :cautious:

Jag har också tappat oroväckande stora tussar med hår det senaste året, här är det också järnbrist och låga b12 värden i kombination.Och mina b12 värden är låga (precis över bristgränsen) trots att jag äter tillskott sedan flera år, så det kan vara så att kroppen inte kan ta upp det trots att man äter rätt eller tillskott.

Och till @Tonto så vill jag bara säga att i feel you, mitt hår är också svart och ger effektfulla tussar.

Edit. Tanken slog mig just att jag verkligen har samma frisyr som på min visningsbild. haha
 
Nån som varit med om det?
På sista tiden har jag börjat tappa massvis med hår. Vi pratar inte om några hårstrån här och var eller en tuss i avloppet efter duschen, utan fulla nävar av hår.
Jag har långt och tjockt hår av naturen, så rent estetiskt tycker jag inte att det ser så värst mycket tunnare ut men det kan väl inte vara normalt att tappa sånna mängder?
Nån som har koll eller upplevt nåt liknande?

Det där låter ju som nån typ av allvarlig brist :down:och du som har så drömmigt hår dessutom! :cry: :love:

Stress och vitaminbrist är tydligen största orsaken, min favoritfrisör säger att en koll hos läkare och sen välfyllda behov av de vitaminer du saknar + priorin (biotin) för en boost! :)
 
Jag har också tappat oroväckande stora tussar med hår det senaste året, här är det också järnbrist och låga b12 värden i kombination.Och mina b12 värden är låga (precis över bristgränsen) trots att jag äter tillskott sedan flera år, så det kan vara så att kroppen inte kan ta upp det trots att man äter rätt eller tillskott.

Och till @Tonto så vill jag bara säga att i feel you, mitt hår är också svart och ger effektfulla tussar.

Edit. Tanken slog mig just att jag verkligen har samma frisyr som på min visningsbild. haha

Hahah, Jag har också samma frisyr. :rofl:
 
Nån som varit med om det?
På sista tiden har jag börjat tappa massvis med hår. Vi pratar inte om några hårstrån här och var eller en tuss i avloppet efter duschen, utan fulla nävar av hår.
Jag har långt och tjockt hår av naturen, så rent estetiskt tycker jag inte att det ser så värst mycket tunnare ut men det kan väl inte vara normalt att tappa sånna mängder?
Nån som har koll eller upplevt nåt liknande?
Jag gjorde det på gymnasiet. I mitt fall berodde det på att mitt hår var så tungt att hårrötterna "behövde vila". Fick klippa mig kort under 3 år.

Nu är det mer normaltjockt, innan var det riktigt riktigt tjockt.
 
Min lägenhetskompis under studietiden började helt plötsligt tappa håret på huvudet. Till slut föll även resterande kroppshår av inklusive könshår, ögonfransar...ja allt.
Vet inte om läkarna kom fram till vilken typ av alopeci hon har men det är autoimmunt i alla fall.
Men håret började komma tillbaka förutom på huvudet där hon ibland får kala fläckar.
De första 1-2 åren gick hon med peruk utomhus.

Nu hoppas jag att du enbart har någon brist eller så, men om du börjar bli kal på vissa ställen kanske en tur till läkaren kan vara bra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 909
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 273
Kropp & Själ Jag vet att det är normalt att tappa hår, men när jag drar fingrarna genom frisyren i duschen har jag händerna fulla med hårstrån - och...
Svar
14
· Visningar
2 352
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 819
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp