Bukefalos 28 år!

Tappar formen i längningarna

Eliseeh

Trådstartare
Har ett sto som innan jag köpte henne inte blivit så mycket riden, eller hon hade ett uppbehåll man kan säga. Nu är hon i full gång igen och efter regelbunden ridning så har vi äntligen börjat kunna göra riktigt snygga ökningar! Förr var det bara någon form av slängtrav nu sprätter hon till och med lite med frambenen och höjer ryggen då vi ökar :love:

Det känns riktigt bra och vi jobbar vidare på det, men något jag gärna skulle vilja ha lite hjälp med är att hon blir väldigt öppen i formen då vi gör en ökning. Man tycker ju då att hon borde sänka ryggen, men det gör hon inte utan hon jobbar nog på bra men ändå tappar hon det lodräta formen, finns det någon bra övning eller liknande som kan hjälpa mig på traven? :)
 
Sv: Tappar formen i längningarna

Öva öva öva! Stärk henne med mycket klättring och kanske tömkörning så att du verkligen kan se hur hon går så ska du se att det kommer när hon har styrka nog för det! :laugh:

Se också till din sits så att du verkligen sitter till och inte bara låter henne springa iväg i ökningen, det ska vara uppåt & framåt du vet! :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 571
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 273
Senast: QueenLilith
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp