Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

KL Har man dåliga erfarenheter av ridtravarägare, islandshästägare, NH-folk, halvblodsägare eller vad som helst och ska sätta ut en annons är det enklaste att skriva "Ej X eller Y".

Man kan knappast skriva "endast skötsamma människor som betalar i tid och tar väl hand om sin häst". Alla som söker stallplatsen säger så, vare sig det är sant eller inte. Magkänsla i all ära, många :devil:stövlar är jättetrevliga till att börja med.
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

Det är ju tyvärr ofta denna kategori vi med 'små-stall på landet' möter på då våra stallar sällan har ridhus osv och man räknar med att stallhyran är skitbillig och allt ingår (även om man uttalat att så är ej fallet så ska vi på landet vara tacksamma om ngn övht vill hyra in sin häst så avsides.. :grin: *ironi* )

Isch..jaa, jag kan bara beklaga..Mest för hästarna men för er också..
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

Att man inte vill ha hästar dumpade i stallet.
Billiga ridtravare är de hästar som folk brukar kunna "lämna efter sig".
Och man orkar inte sålla utan kör med säkerhet.

usch, o jag har hbl ägare i stallet och jag säger ALDRIG MER !!!!!!
Dom har då verkligen inte betalat för sig ......
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

Tack Martha! You made my day! Jag har haft både ridtravare, araber, nordsvenskar och korsningar och har aldrig haft problem med någon av dom. Är uppfostrad med inställningen att skilja på sak och person och är oerhört glad för det...
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

nej du har ingen rätt att ställa några krav. hyr man ett ställe så får man vackert anpassa sig efter värdens krav annars får man flytta. det finns alltid andra som kan ta din plats.jag behöver inte hyra ut platser om jag inte vill. jag tänker inte stå för nån välgörenhet bara för att det inte passar mina inhysningar. dom får vackert rätta sig efter mej eller flytta. jag klarar mej utan dom men det är aldrig fel med nån krona extra.

Du verkar inte förstå att det finns rätt så många stallägare som är beroende av uthyrda för att anläggningen skall gå runt. Sen finns det såna som du som inte har några behov av pengar och vill en våldshärska i stallet. Hyr jag in mig i ett stall så skall viss saker bara fungera så enkelt är det. Det har inte fungerat där jag hyrde in mig förut över huvud taget.
Det stall jag har idag behöver jag inte ens fråga om något allt finns innan jag märkt att något gått sönder. När det fungerar så mår både jag och hästarna bra. Tyvärr så fungerar det sällan så man får gnata och tjata på stallägare som bara är ovilliga. Så jag tycker man som hyresgäst skall ha en hel del att säga till om.
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

men då krävs ju även att hyresgästen har ett förnuft...att man ska ge hästarna vatten i hagen(vår-sommar-höst), sopa gången,mocka boxarna varje dag, kratta upp hösilaget efter sig, stänga dörrarna när det är svinkallt ute...allt detta verkar inte vara så självklart alla ggr :crazy: ...efter ett tag får man verkligen tuppjuck.
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

usch, o jag har hbl ägare i stallet och jag säger ALDRIG MER !!!!!!
Dom har då verkligen inte betalat för sig ......

Ja de kan de med.
Men förhoppningsvis så har hästen då ett ekonomiskt värde som du kan omvandla till pengar.
De brukar ha fina och dyra sadlar också....
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

retentionsrätten :angel:
..dom kommer att få ett fint julklappsbrev i veckan nu....
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

men då krävs ju även att hyresgästen har ett förnuft...att man ska ge hästarna vatten i hagen(vår-sommar-höst), sopa gången,mocka boxarna varje dag, kratta upp hösilaget efter sig, stänga dörrarna när det är svinkallt ute...allt detta verkar inte vara så självklart alla ggr :crazy: ...efter ett tag får man verkligen tuppjuck.

Kan jag förstå men när allt fungerar som det ska, och ändå har stallägaren något att klaga på :crazy: vad ska man göra då :confused:
 
Sv: Tar ej emot hingstar eller ridtravare?

Det kallas rasism och är straffbart i övriga världen men inte i häst världen. Det är väl inga problem med tråden enligt buke regler men jag tycker fortfarande det stinker rätt så hårt om vissa inlägg, de hör hemma på gödsel stacken:rofl:.

Stallägare som utskriver sig i alla kontrakt med det ena och det tredje anser jag har lätta problem i ett normalt samhälle. Varför skall sådant förekomma i hästvärlden som inte fungerar i övriga livet?
Om man vägrar ta emot åsnor är man artist då?
PL
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 061
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 485
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp