Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Citronmarängpaj. Delikat blev den!


20210403_195152.jpg
 
Ja, så var det det där med att läsa hela receptet :angel:

Väljer en pizzadeg som fått bra betyg. Ska jäsa i 1 - 1,5 timme, det känns rimligt. Fixar med sonen, knådar och grejar. Läser vidare. Man ska dela upp degen och sen:
”... ställ in i kylen med en blöt handduk över och låt stå i minst 5 timmar.”

:arghh:

Så dumt! :laugh:


Vi hade som tur var en till jäst. Vi börjar om. Vetemjölet tog slut och fick fylla på med fullkornsmjöl. Sen kommer det säkert bli alldeles för mycket deg också (vad betyder en sats lixom? En portion? Jag gjorde två... :confused:). Det går bra nu :rofl:

Så, vad kan man öra med överbliven pizzadeg?
 
Ja, så var det det där med att läsa hela receptet :angel:

Väljer en pizzadeg som fått bra betyg. Ska jäsa i 1 - 1,5 timme, det känns rimligt. Fixar med sonen, knådar och grejar. Läser vidare. Man ska dela upp degen och sen:
”... ställ in i kylen med en blöt handduk över och låt stå i minst 5 timmar.”

:arghh:

Så dumt! :laugh:


Vi hade som tur var en till jäst. Vi börjar om. Vetemjölet tog slut och fick fylla på med fullkornsmjöl. Sen kommer det säkert bli alldeles för mycket deg också (vad betyder en sats lixom? En portion? Jag gjorde två... :confused:). Det går bra nu :rofl:

Så, vad kan man öra med överbliven pizzadeg?

Pizzabullar? :)
 
Ja, så var det det där med att läsa hela receptet :angel:

Väljer en pizzadeg som fått bra betyg. Ska jäsa i 1 - 1,5 timme, det känns rimligt. Fixar med sonen, knådar och grejar. Läser vidare. Man ska dela upp degen och sen:
”... ställ in i kylen med en blöt handduk över och låt stå i minst 5 timmar.”

:arghh:

Så dumt! :laugh:


Vi hade som tur var en till jäst. Vi börjar om. Vetemjölet tog slut och fick fylla på med fullkornsmjöl. Sen kommer det säkert bli alldeles för mycket deg också (vad betyder en sats lixom? En portion? Jag gjorde två... :confused:). Det går bra nu :rofl:

Så, vad kan man öra med överbliven pizzadeg?
Frysa degen och ha till nästa gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 727
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp