Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Synd det blåste i micen så man inte riktigt fick höra hästen och att det var så svårt uppfatta hur fort det egentligen går, det hade varit ännu häftigare.
Men måste ju fråga lite oxå..
Vad är Bomba?
Varför används en "ledare" som han på den andra hästen som håller i så där?
*ren nyfikenhet*
Man har ofta en ledhäst med kapplöpningshästarna i USA. I bland kan det vara tränaren som rider med för att kolla hästen men ofta är det för att inte hästen ska dra järnet innan man kommer fram till pålen (märket) man ska gå fort ifrån. Vissa hästar går alltid med sin ponny för att hålla sig lugna och trygga.
Ledhästarna kallas för "ponny" även om det är stora hästar. Ofta är det QH men det finns även dom som har kvar gamla galoppörer som har ponnyjobbet som en andra karriär. Många av tränarna har en ponny som en slags kombinerad cykel och vilstol.
Sen finns det även proffs som har ett antal ponnies som dom använder för att hjälpa till på morgnarna med, ibland går hästarna på träningsbanan utan ryttare, bara med en ponny. Ponnyproffsen tar även hästar ner till startboxarna på eftermiddagarna. Kul jobb!
är så hoppiga och luktar så konstigt,var det ja
Verkar som om jag är en stray dog personifierad
ABSOLUT nu GARVAR JAG IHJÄL MIG,,IGEN
nog inte bra detta ,med bukefalos hahahahahahahahahaha