Text eller inte?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 880
K

Kelly

Jag har nyligen målat om mitt släp och ska staipesa den nästa vecka! Och han som ska göra det frågade mig m ja ville ha mitt och hästens namn också på, jag skulle få de gratis, eller iaf mycket billigt! Vad hade ni gjort hade ni satt på ert eget namn och hästens namn på transporten? I så fall var? De ska ju va på taken men framme på sidan där eller bak? Å på båda sidor elelr bara en sida?
Är lite fundersam då ja tycker varken jag eller pållan har speciellt vackra namn :smirk: Då hade de blivit så här:

Martina Svensson

Cirkeline

Vad tror ni? :p

Sv: Text eller inte?

Jag vill inte ha något namn på transporten alls. :p
Hästens? Tänk om man byter häst, eller köper en ny/en till.
Ryttarens? Jag vill inte visa hela världen mitt namn bara... :eek:

Jo.. de ha du rätt i.. de ha ja inte ens funderat på :smirk:

jag skulle skrivit mitt efternamn kanske....de byter man ju inte i första taget...lr så skriver du bara hästens namn för de e väl lätt p ta bort de e ju bara klisterlappar..
för man ska ju inte skriva sitt namn överallt heller då vet folk en massa om en att det var just du som körde förbi m.m

Jag tycker att namn på transporter är lite snobbigt. :crazy: :p

Jag skulle bara ta namnet på dig. Jag tänkte sätta hästnamn också på min första transport men gjorde inte det vlket var tur för det blev fler hästar än jag trodde. Ta inte för stor text. Litet och skrivstil!

Idag tycker jag att det i stort sett försvunnet att man har namn på transporten förr hade alla det men som sagt nu i stort sett ingen, inte ens de stora hästbussarna har längre namnet på knappt. Så det är nog ganska "ute" att ha det. Och det är inte bara att ta av som någon sa, jättesvårt och dessutom kan man alltid efteråt se vad där har stått, plasten under texten åldras inte lika mkt som där det inte stått något så även när man väl lyckats få av bokstäverna så brukar det alltid vara läsbart.

Om du har eget stall kan du ju ha stallnamnet. Hade vi haft en transport hade vi haft vårt stallnamn.
Fast du kan ju iaf ha ditt efternamn

Ingen text, varken hästnamn eller ryttarnamn, det ser enbart fånigt ut.

du ska ha hästens namn, det är snyggt. Inte fånigt eller snobbigt, det är dom utan som ser tomma och oorginella ut! :p

Men tycker ni inte att det ser liiite snobbigt och överambitiöst ut när det rullar in en transport med häst- och ryttarnamn skrivet över hela transporten på en klubb- eller lokaltävling..? :crazy:

nää det tycker jag inte det är roligt att veta vem det är som kommer åsså kan man lätt se om en om ngn man känner är där.

mina kompisar (som e syskon) har sina namn på så här : Team Emelie, helena och Elin där tycker jag dom skulle srivit Team (efternamn) i stället de e snyggare

vill ha mitt efternamn på transporten de e snyggt tycker jag

men behöver inte ha det skrivet över hela transporten det är ju inte snyggt, det går bra med bara namnen på en sida fram

Valde inget namn alls när vi fixat vårat släp,detta pga den dag man inte har just den hästen eller kanske säljer det. Valde i stället en "neutral" bild o satte på sidorna.

Tack för alla era svar :)
Jag får gott fundera lite till på de :smirk: haha :D

Men vad kinkiga alla var med namn och sånt...
Jag har mitt namn på båda långsidorna av transporten,
på takdelen. Dessutom ska jag beställa dekaler att sätta
på ovanför instegsdörren samt på respektive sida, med
Team ........! Tycker det är mkt finare med namn, lite
mer personligt.

Det är ju som sagt smaksak men vi som är "emot" tänker väl lite längre :devil: .
Skulle inte vilja köpa en transport med massa namn o "skit" på....
Eller ha bekymmer om man köper ny häst osv.

Liknande trådar

Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: Snubbelfot
·
Ekonomi & Juridik För snart 4 år sedan (3år 8mån) så flyttade jag akut från en familj där jag varit inneboende på grund av att jag blivit misshandlad av... 2
Svar
23
· Visningar
4 402
Senast: moiran
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 984
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 315
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka