The Wee Free Men (Ulvlek)

Er LL är lite virrig så här på kvällen, hoppas ni kan ursäkta det. Glömde en del i rollbeskrivningen:

Trollpackan känner till lyan, men lyan känner inte till trollpackan.
 
Godmorgon , även jag har hittat leken :)
Måste även jag sälla mig till skaran som inte läst något av Terry Pratchett :(
Kul med lek igen! :up:
 
Aldrig läst något av Pratchett, dock varit med i en lek med discworld-tema en gång förut, så jag antar att den får bli min favorit (hittills). :D
 
Första DL är Torsdag 21.30

Obligatorisk fråga att svara på innan DL1:
Vilken bok av Terry Pratchett är din favorit och varför?
Det var längesen jag läste dem och de ligger på min läslista som bara blir längre och längre men Colour of Magic var min första så det får nog bli den som är favoriten.
 
Jag har inte heller läst böckerna, men var tvungen att kolla lite och jag är tilltalad av kartgrejen det verkar finnas en del sånt.
 
Hittat och tillhör den obildade skara som inte läst nåt Pratchett men jag tror också jag lekt nån Discworldlek?
 
Hittat och tillhör den obildade skara som inte läst nåt Pratchett men jag tror också jag lekt nån Discworldlek?
japp det var @monstermum som hade en sådan lek för ett par år sedan - jag var också med i den

tillägg det måste varit 2015 när jag började leka :)
 
Senast ändrad:
Feernas drottning (Trollpacka) - Drottningen är ingen snäll person. Hon invaderar andra världar för att ta vad som intresserar henne från dom och samlar det i sin värld. Ni ville hon ha Tiffanys bror. Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.
Trollpackan ingår inte i lyan

Jag känner mig väldigt ringrostig och har lite funderingar runt det här, vet bybon att denne inte kan rösta eller räknas hens röst bort bara?
 
Jag känner mig väldigt ringrostig och har lite funderingar runt det här, vet bybon att denne inte kan rösta eller räknas hens röst bort bara?
Mer funderingar, vet häxan vilka som är bybor? Det logiska svaret är nej och häxan får chansa men jag ville ändå fråga.
 
Jag känner mig väldigt ringrostig och har lite funderingar runt det här, vet bybon att denne inte kan rösta eller räknas hens röst bort bara?
Bra iakttagelse, det blir ju också rätt uppenbart om någon inte röstar?
Då vill jag även lägga till; om det är så att rösten bara räknas bort, får bybon veta om att dennes röst inte kommer räknas, innan rösten läggs? @Madalitso
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 942
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 347
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 790
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 873
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp