Thermobar utan värme?

Sv: Thermobar utan värme?



Hästarna står inne på natten. Jag vill inte greja för mkt eftersom d inte e mitt stall o inte alla vill ha kablar på marken.


Min thermobar har fått ett thermobar lock som är isolerat och det gjorde stor skillnad på när vattnet frös i. Har en 130 liters.
mvh
Pudlan
 

Ja det får nog bli det.
Beställde den gamla varianten av eco65 men där är inget skal på nederdelen så jag klagade på att det inte framgick av informationstexten och så blir det till att lägga emellan för den nya varianten.
 
Ja det får nog bli det.
Beställde den gamla varianten av eco65 men där är inget skal på nederdelen så jag klagade på att det inte framgick av informationstexten och så blir det till att lägga emellan för den nya varianten.

Jag har gamla. Inte varit problem att skal saknas.
 
Jag har gamla. Inte varit problem att skal saknas.

Det funkar säkert ok men jag kommer att störa mig på det. Svårare att hålla rent och större risk att det blir åverkan. Nu byggde pappa iofs en fin måttanpassad trälåda t den efter att jag ringt och beklagat mig över eländet så jag övervägde att inte byta men den nya varianten har dessutom handtag på sidorna såg jag och det vill jag gärna ha. Den gamla får man inget grepp om alls när man ska lyfta den upplever jag och det blir nog inte bättre m lite vatten i.

Det är dock intressant att företaget skriver att "skalet är lite mindre slagtåligt" när där inte är nåt skal alls utan bara isolering/frigolit....
 
Det funkar säkert ok men jag kommer att störa mig på det. Svårare att hålla rent och större risk att det blir åverkan. Nu byggde pappa iofs en fin måttanpassad trälåda t den efter att jag ringt och beklagat mig över eländet så jag övervägde att inte byta men den nya varianten har dessutom handtag på sidorna såg jag och det vill jag gärna ha. Den gamla får man inget grepp om alls när man ska lyfta den upplever jag och det blir nog inte bättre m lite vatten i.

Det är dock intressant att företaget skriver att "skalet är lite mindre slagtåligt" när där inte är nåt skal alls utan bara isolering/frigolit....

Jag har mina i pallkrage. Det har iofs idkats våld mot dem. Men handtag skulle sitta fint när man vill tömma dem ja. Grepp får jag iom pall i botten, men man får ösa ur vatten först om det är t ex halvfullt.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 280
Senast: QueenLilith
·
Anläggning en ny liten häst flyttade in, kontrakt skrevs och stallregler överlämnades skriftligt samt diskuterades. I dem står bl a att alla...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 851
Senast: Jejjessica
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 747
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp