Tik vs hane

Bord tycker han är läskigt. Så det blir i knäet.
Uppfödaren tränar sina valpar på bord. Men eftersom han inte var aktuell att ställa pga att han är krypt så tränades inte det. och jag hade inte skills för att göra det bra. Har ju bara haft stora killar innan.

Vig har landat i att det bästa är i famnen. Eller snarare minst dåliga.
Skaffat en munkorg och idag tränade vi pälsvård. Han blir ju ARG och bits. Rejält.

Med munkorgen på så sprattlade han lite i början och tog av den med framtassarna. Men jag satte lugnt på den igen och sen var han lugn och var stilla. Efteråt var han glad och busig och tiggde godis.

Nu är han mer välborstad än han varit senaste året trots att vi höll på mycket kortare tid. Och inte det minsta sur.
Många bekymmer undanröjda för 39 kronor. . Jag är häpen. Och glad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 579
Senast: Halali
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 339
Senast: ako
·
Övr. Hund ni som har tikar och hanar ihop hur tycker ni att hanarna reagerar när tiken löper? reagerar dem likadant varje gång eller är de mer på...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: CurlySue
·
Hundavel & Ras Jag och sambon har bestämt oss för att DSG är rasen för oss. Nu återstår bara att välja om vi ska ha en tik eller en hane. Hunden kommer...
Svar
8
· Visningar
5 621
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp