Tillägg i protein vid digivning??

gejsa

Trådstartare
Mitt föl är nu 3 månader och jag ska sänka Mj och smbrp.
Har i mitt SLU-häfte räknat ut att Mj behovet ska sänkas till 70 % fram till avvänjning. Men smbrp då? Ska jag ta det gånger 12 fortfarande eller är det 9 eller vad? :confused:
 
Det är alltid 12gSRP/MJ i digivningstillägget. Sänker du MJ blir det ju automatiskt en sänkning av SRP, och totalkvoten sänks.

Men fundera på om stoet verkligen klarar av att du minskar maten. Det är kallare nu och hon kan behöva mer mat än när det var varmt och fanns gräs.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 962
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 938
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 172
Senast: Viva
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 051
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp