Bukefalos 25 år!

Tillägg i protein vid digivning??

gejsa

Trådstartare
Mitt föl är nu 3 månader och jag ska sänka Mj och smbrp.
Har i mitt SLU-häfte räknat ut att Mj behovet ska sänkas till 70 % fram till avvänjning. Men smbrp då? Ska jag ta det gånger 12 fortfarande eller är det 9 eller vad? :confused:

M

Magdalena

Det är alltid 12gSRP/MJ i digivningstillägget. Sänker du MJ blir det ju automatiskt en sänkning av SRP, och totalkvoten sänks.

Men fundera på om stoet verkligen klarar av att du minskar maten. Det är kallare nu och hon kan behöva mer mat än när det var varmt och fanns gräs.

Liknande trådar

Hästvård Hej Jag har världens finaste- och snart 19 åriga häst som har återkommande hälta Pga pålagringar i båda fram. Han blir behandlad och...
Svar
9
· Visningar
915
Övr.Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 858
Foder&Strö Har precis fått analysen från årets hösilage och har räknat på höstens foderstat. Det är inget roligt hösilage iår, ganska lågt i...
2
Svar
26
· Visningar
2 223
Skola&Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vårföräldrar 2019 - del 3
  • Virkning, Stickning, Nålbindning..
  • Uppgiven över bostadsmarknaden

Hund, Katt, Andra Djur

• Banta katt
  • Valp i trots/slyngelåldern