Tips för att få hunden att äta!

Sv: Tips för att få hunden att äta!

Om TS hade skrivit att de ger Icas billigaste hundmat så hade jag också föreslagit byte, men när hunden vägrar även vettigt färskfoder så kan jag tro att det är är mer kräsenhet än att den mår dåligt..

Jag håller med, sen är hunden på väg, eller i, könsmognad då mycket annat än mat står på agendan.
Till TS
Sen hade jag inte smugit runt på tå så fort hunden närmade sig matskålen, utan bete er som vanligt, det får hunden tåla.
Annars blir det lite skämtfilm av det hela när hela familjen får "frysa" och inte röra sig för hunden är på väg att äta. Sen råkar nån stackare öppna en dörr och världen utskällning för "snuttetussegull tänkte ju äta och nu är hela dagen förstörd."
 
Sv: Tips för att få hunden att äta!

Stort tack för alla tips och synpunkter! Testade förra helgen att köpa Vom og Hundemat Exklusiv och det är som natt och dag. Han kastade i sig det direkt och rensade skålen helt ren, har fortsatt så därefter och han blir överlycklig varje gång det vankas mat. Således verkar det inte ha varit bortskämd kräsenhet utan att han faktiskt inte tyckte att Klass smakade särskilt gott. Så ivrig som han är nu när det gäller maten har jag aldrig tidigare sett honom. Det gör lite ont i hjärtat när jag tänker på att han fått stå ut med mat han inte gillat under sina första sju månader i livet. Känns skönt att problemet tycks vara löst!
 
Sv: Tips för att få hunden att äta!

Jag har en kräsen tös på 18 månader. Äter men motvilligt. Har haft henne på torrfoder. Fick tipset att bara fodra en gång per dag, och det blev mycket bättre! Nu när vi flyttat har jag även gjort slag i saken och börjat med barf. Just nu får hon Mush starter formula (ska gå över till mush vaistor sen till att brja med) och JÄDRAR va det går undan att mata nu! Hon får mat mellan 19-21 oftast, för det var då hon oftast åt när hon gick på fri tillgång/två ggr om dagen och nu hoppar hon nästan efter matskålen! Det är så GOTT!

Oj, missade att det fanns en s.2. Skönt att det verkar löst sig!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 631
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Usch, tycker Tilda har blivit mager. Hon har ju alltid varit svår med maten, men nu börjar det synas att hon inte äter ordentligt...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 467
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 382
Senast: niardasp
·
Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
3 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp