TIPS för förvaring m.m i stallet?

Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

har några bilder från en något ostädad sadelkammare:angel: behövs städas varje dag om det ska vara snyggt. På bilderna syns bara halva sadelkammaren det mesta ska bytas ut mot andra mörka skåp förutom det stora skåpet då.
Har väl inget direkt tips sådär, bara hålla borta allt bröte och garderober är väldigt bra att ha.
IMG_1159.jpg

IMG_1158.jpg

IMG_1162.jpg

Den var riktigt snygg den sadelkammaren!! :love: Fint med kontrasten svart och vitt. Tavlan som hängde där på väggen passade verkligen in där! :laugh: Är det ert egna stall?
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

tack så mycket
ja det är vårt eget stall, är lättare att få som man vill ha det när man bygger nytt, svårt att få till något gammalt tycker jag. Golvet är väldigt praktiskt lätt att sopa av och tvätta.
Det är ganska svårt att hitta garderober,hyllor och andra möbler som passar i sadelkammare tycker jag
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

Åhh vad snyggt! Och gardiner, det har jag inte tänkt på. Ska hänga upp gardiner i min sadelkammare, så det blir lite hemtrevligt:laugh:
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

tack så mycket
ja det är vårt eget stall, är lättare att få som man vill ha det när man bygger nytt, svårt att få till något gammalt tycker jag. Golvet är väldigt praktiskt lätt att sopa av och tvätta.
Det är ganska svårt att hitta garderober,hyllor och andra möbler som passar i sadelkammare tycker jag

okej :) Man får ha ögonen öppna hela tiden efter möbler och hyllor =)
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

Vilken fin sadelkammare du har! :)
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

Vad gör man åt en trång sadelkammare? Föredetta ponnybox, för ca 15 år sedan. Alltid rörigt och hitta saker, har 3 skitskåp, 2 sadehängare dvs 4 sadlar :S , 3 tränshängare=spikar i väggen". Ett bord mitt i allt, en massa täcken som inte får plats. likaså i hö förvaringen ligger saker slängt fast man försöker hålla rent.

Tips på förvaring , länkar till inspiration sidor?
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

På Jysk har jag köpt säckar där man egentligen förvarar täcken eller kuddar för ett par tior. I dessa får jag i 2-3 täcken prydligt ihopvikt, ger mer plats och täckena blir inte dammiga!
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

kl

Har ju hållt på å byggt stall hela sommaren, i sadelkammaren kommer jag bygga 3 byråer till varje människa i stallet =)Enkla väggar av osb kommer sättas upp mellan varje så man har en egen liten vrå, där kan man hänga träns tex sen en hylla ovan det.
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

måste fråga vad det är för garderob du har?? har letat efter en som är tillräckligt djup så man inte behöver vika schabraken. min är 58 och det går precis inte... men 50-55-58 verkar vara standard överallt. jag behöver 65...

håller btw på att bygga en gigantisk täckesgarderob och gud vad dyrt det blir. kunde fått flera stycken stora ikea garderober för materialkostnaden. :crazy: men den blir såklart mkt stadigare.
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

Tips för täckesförvaring (främst de täcken som inte är säsong för) är att köpa såna där lådor som man förvarar utemöblers dynor i -ni vet de som kan stå på altan/balkong året om. Funkar klockrent och de är dessutom låsbara.

I garderoben kan trådbackar var bra förvaringslådor också. De finns ju i oilka storlekar och passar perfekt för benskydd och lindor, hjälmen och extra handskarna osv.

Tror att det mest gäller att tänka till och att planera sin sadelkammare, och att försöka få in så mycket förvaraing som möjligt. Ikea har många smarta lösningar för "små lägenheter/ytor" och sen kollar vi även på ställen som säljer utemöblor och sånt där bra förråds och garageförvaring finns.
 
Sv: TIPS för förvaring m.m i stallet?

Toppen för benlindor och skydd som man kan fästa direkt på boxväggen till varje häst eller i sadelkammaren är Ikeas skoskåp Trones. De säljs i trepack men går att sätta upp en och en. De sticker inte ut mer än en dryg dm och är helt platta. Finns i svart och vit.
 

Liknande trådar

Utrustning Är för första gången i mitt liv inaccorderad vilket är väldigt trevligt i och med tillgång till ridhus och att inte behöva göra allt...
2
Svar
25
· Visningar
3 980
Senast: Buck
·
Anläggning Håller på att göra om i stallet och behöver lite inspiration. Hur förvarar ni era täcken? Gärna andra smarta tips på bra förvaring som...
2
Svar
20
· Visningar
5 978
Senast: Nenne45
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 748
Senast: spinxx
·
Anläggning Jag har ett mycket angenämt "problem". Är i sluttampen av ett stallbygge och ska nu lägga energi på sadelkammaren. Tips på praktiska...
2 3
Svar
42
· Visningar
28 919
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp