Tips på billig systemkamera

Sv: Tips på billig systemkamera

Det stämmer, men i D40 har du en fokusindikator, det är en grön lampa som lyser när du har hittat fokus. Jag har själv inte testat, men mina vänner som har D40 istället för kompaktkamera (För den bra bildkvaliténs skull) tycker att det funkar kanon och enkelt. Du får dock fokusera manuellt, men du får mycket hjälp på traven.
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Vi har precis köpt en Nikon D40X.Vi är supernöjda.Fick betala ca:5500:- för kamera,väska,18-55objektiv och minneskort
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Jag köpte min 350D för lite över en månad sen, ny i en affär :D. Så dom finns, men det är väl inte så vanligt ^^
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Nu har jag beställt en Nikon D40 + 18-55 med väska, minneskort och linsputspapper :) Kan återkomma med rapport åt dig sen!
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Det är möjligt att den affären är den enda som säljer dem nya.
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Nu har jag beställt en Nikon D40 + 18-55 med väska, minneskort och linsputspapper :) Kan återkomma med rapport åt dig sen!
Skapa gärna en tråd om saken, jag är jättenyfiken! :D
 
Sv: Tips på billig systemkamera

400d är inte lika billig, för 5000 får du inte en sådan.
sedan är de prestandamässigt lika.

Jag var till fotoaffären idag i ett annat ärende och så började vi prata om systemkamera... De hade erbjudande nu på 400D för 5900 kr och du får tillbaka 500 kr av canon... det skriker i kamera tarmen men jag tror plånboken säger nej just nu...
 
Sv: Tips på billig systemkamera

*kl*

Jag var inne på MediaMarkt och pillade på D40x/D60 idag, D40 hade de inte inne. Optikporr, hur som. Den är grymt skön att hålla i.
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Skapa gärna en tråd om saken, jag är jättenyfiken! :D

Jag kan berätta lite. Jag har haft min D40 i ca en månad. Jag älskar den verkligen! Vilken känsla att ta kort!!
Vill man använda automatiska lägen går det bra och man får ändå bra kvalitet. Vill man göra sina egna inställningar går det lika bra.
Jag tycker att den är jätteskön i handen, och att menyerna är snygga och lätta och LCD-skärmen stor och med bra upplösning.

Jag har inte hittat så mycket än som jag saknar, men sen är jag glad amatör också. Jag ville dock ha mer zoom än kit-objektivet gav så jag har köpt till Nikkor 18-200mm. Den kostade klart mer än kameran....

Jag är verkligen sjukt nöjd med kameran och har tagit bortåt 4000 bilder med den. Den är min nya kärlek!!

Rekommenderas starkt av mig, och detta är min första systemkamera. Två bilder jag tagit med kitobjektivet:

2365228830_31bec7560f.jpg


2364394793_dc42f7e66c.jpg



Ett taget med nya objektivet:

DSC_1345.jpg



/Jonaz
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Bara en fråga :). Är det inte bara tre fokuseringspunkter i D40?
Jag har sju stycken nu, och jag saknar flera :p haha, så det känns som om tre är ganska lite..?
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Bara en fråga :). Är det inte bara tre fokuseringspunkter i D40?
Jag har sju stycken nu, och jag saknar flera :p haha, så det känns som om tre är ganska lite..?

Jo, det är rätt. Det är bara tre. Inget som jag saknar jättemycket. Har tänkt på det en gång, men det går ju faktiskt att röra kameran så att man får rätt fokusering också.

/Jonaz
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Jo det är klart, men om man verkligen vill ha fokus på ett hörn t ex, då kan man ju inte flytta kameran, för då blir ju inte objektet i hörnet :angel: :D.
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Det finns ingen kamera i världen som har fokuspunkter exakt i hörnen. Inte ens D300 och D3 som har 51 fokuspunktar, de är placerade en liten bit från hörnen.

Om man vill fokusera i de yttre hörnen är det bara att köra manuellt.
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Jo det är klart, men om man verkligen vill ha fokus på ett hörn t ex, då kan man ju inte flytta kameran, för då blir ju inte objektet i hörnet :angel: :D.

Fast du kan ju låsa fokus, och sen flytta kameran så att motivet kommer där du vill ha det.

Och så kan man ju fokusera manuellt som Irenes sa. Man kanske ska ta och leka lite med det. Har en kompis som tycker autofokus är riktigt fjanteri :p

/Jonaz
 
Sv: Tips på billig systemkamera

4700 för en kamera som utgick ur sortimentet för över 1.5 år sedan, oavsett om man får med väska eller inte är ockerpriser!

Jösses...
 
Sv: Tips på billig systemkamera

KL

Anledningen till att man köper D40 är inte för att den har 3 fokuspunkter eller 51 fokuspunktar, utan för att den är enkel att förstå och logisk. Betydligt enklare att förstå och mer logisk än t.ex. 400D och 350D.
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Ja, det är något väldigt negativt. Om de hade sålt den för 3000:- med 18-55 (Som förövrigt är ganska kasst optiskt jämfört mot både Nikon, Pentax och Olympus) så hade jag väl tyckt att det låter mer acceptabelt... det vill säga om väskan medföljde. 4700... finns så mycket bättre sätt att investera nästan 5000 på!

Knappast prisvärt!
 
Sv: Tips på billig systemkamera

Ja, det är något väldigt negativt. Om de hade sålt den för 3000:- med 18-55 (Som förövrigt är ganska kasst optiskt jämfört mot både Nikon, Pentax och Olympus) så hade jag väl tyckt att det låter mer acceptabelt... det vill säga om väskan medföljde. 4700... finns så mycket bättre sätt att investera nästan 5000 på!

Knappast prisvärt!

Höhö, kanske. Fast jag ser inte att det är en SÅN stor skillnad mellan tex. 400D o 350D, så jag tycker det låter vettigt med 4700kr för en så pass bra kamera. Tycker faktiskt inte att tex. D40n alls spelar i samma division som 350Dn.

Fast jag är ju grymt partisk och har dåligt pengasinne också.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har ännu inte haft någon sommarsemester och känner mig nu som en urlakad disktrasa efter en tuff vår med Corona och allt vad det...
2
Svar
26
· Visningar
1 798
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag håller på att köpa min första egna häst och förundras lite över hur prisläget verkar ser ut om man studerar hästannonser. Jag måste...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
10 392
Fordon Vi måste köpa en till bil när vi flyttar framåt hösten. Jag tänker mig att det blir min bil eftersom mannen kommer att köra betydligt...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 571
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp