Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Du måste ha drömt för Dahlwinnies första årgång föds i år.

Om du tycker Don Primero är för lågställd finns Bochelli, han har näst högst blup på galopp.

Haha ja du ser!:o:D Tröttmössa är mitt förnamn..

Jag har nog blandat ihop honom med en annan hingst, men nu ska jag kolla in honom lite mer.

Bocelli har jag titta på en hel del, jag är lite osäker på bernstein och sedan är han rätt stor också. Men vilken fin hingst!

Vad säger du om Zuidenwind?
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Har ingen åsikt om Zuidenwind. Har inte sett honom, kanske har jag en åsikt när jag fått se avkommor på sommarens fölvisningar.

Till ett sto som inte fått föl förut skulle jag tittat på hingstar med vuxna avkommor för att kunna ha ett hum om vad de lämnar.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Har ingen åsikt om Zuidenwind. Har inte sett honom, kanske har jag en åsikt när jag fått se avkommor på sommarens fölvisningar.

Till ett sto som inte fått föl förut skulle jag tittat på hingstar med vuxna avkommor för att kunna ha ett hum om vad de lämnar.

Jo så tänker jag lite också, en mer beprövad hingst är att föredra.

Men när jag var i tele kontakt med stället där han och även bla Bocelli står, så lät han intressant. Och en mkt hög fertilitet har han:laugh:
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Ditt sto har en härlig stam, och hade hon varit min hade jag lagt Lambourghini på henne! Har själv en uppfödning efter honom som är ädel och högställd med härligt luftiga gångarter, ue Ceylon.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Ditt sto har en härlig stam, och hade hon varit min hade jag lagt Lambourghini på henne! Har själv en uppfödning efter honom som är ädel och högställd med härligt luftiga gångarter, ue Ceylon.

Ja den är faktiskt helt ok!:d:p

Lambourghini är fin och har ju läckra tecken också! Kanske det då finns en liiiitteen förhoppning med mer vitt på avkomman, om jag nu måste ha det :o;)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Dålig bild på min Lambounge, tagen med mobilen idag. Men vita tecken har han!

029.jpg
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Mamma har en liten flikig stjärn plus vita kotor på högerbenen. Är vanlig mörkbrun.

Ungen har en halvstrumpa på ena bak, tecknena på mulen var först en vit överläpp plus en snopp men de flöt ihop till ett tecken när han var några månader gammal. Stjärnen var bredare, min syster sa att den såg ut som Sydamerika;), men så där har den varit sen han var två månader.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Hohenstaufen II gillar jag!:idea:

Vad tycker ni om honom? Är han grövre en vad bilderna visar ni som sett honom live?
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Hohenstaufen II gillar jag!:idea:

Vad tycker ni om honom? Är han grövre en vad bilderna visar ni som sett honom live?

H2 förädlar en hel del. Tycks inte lämna fuxar.
Sök på hans namn så finner du hans egna hemsida med bilder på många av hans avkommor från 2009.
Fölet på min avatar är efter honom och ett helsyskon till henne väntas nu i april. Betäcker ev om med H2 en tredje gång.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

H2 förädlar en hel del. Tycks inte lämna fuxar.
Sök på hans namn så finner du hans egna hemsida med bilder på många av hans avkommor från 2009.
Fölet på min avatar är efter honom och ett helsyskon till henne väntas nu i april. Betäcker ev om med H2 en tredje gång.

Ahh tack!:idea:

Var har du för stam på mödernet?
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Stoet är efter Bernstein, därav den gula färgen.
Min H2 avkomma är inte så stor, men stoet är i sig själv inte så stor heller.
På min hemsida finns fler bilder på H2 -ungen.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Stoet är efter Bernstein, därav den gula färgen.
Min H2 avkomma är inte så stor, men stoet är i sig själv inte så stor heller.
På min hemsida finns fler bilder på H2 -ungen.

Ja jag gissade nästan det pga färgen..

Avkomman ser fin ut!:bow:
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Men Don Primero ger inte lågställda ungar.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Men Don Primero ger inte lågställda ungar.

Jag vet att han ger jättefina avkommor men vad jag hört och sett är många inte direkt högställda. Och eftersom mitt sto redan har en pappa som kan ge lite "korta framben" så vill jag undvika Don Primero.

Detta är min pesonliga åsikt. :)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Kanske Dahlwinnie passar? Eller Sir Oldenburg?

Dalwhinnie, hur kan jag ha blandat ihop HONOM med någon annan?:o:mad:

Kollat in honom lite närmare nu och vilken fin hingst!:love:

Tror att han skulle kunna passa men är inne på Hohenstaufen II också, och har även ett par till i åtanke.

Men eftersom Dalwhinnies avkommor föds i år har jag ju inte så mkt att gå på där.

Wladimir O.a.?
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Titta på Florencio! Etta på Blup tillsammans med Bocelli, finfin galopp, kan med fördel användas till stora ston då han kan lämna mindre avkommor, dessutom så lämnar ha generellt sätt avkommor som är ädlare än han själv.

Pisan här inne har fått fina avkommor efter honom, själv så väntar jag en i maj.:)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Titta på Florencio! Etta på Blup tillsammans med Bocelli, finfin galopp, kan med fördel användas till stora ston då han kan lämna mindre avkommor, dessutom så lämnar ha generellt sätt avkommor som är ädlare än han själv.

Pisan här inne har fått fina avkommor efter honom, själv så väntar jag en i maj.:)

Tack för ditt tips:laugh:

Jag ska spana in honom också.. finns så mkt fina hingstar, hur ska man kunna välja??:crazy::d

Vad är det för möderne på den blivande Florencio avkomman?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag leker med tanken att betäcka mitt Kwpn tp- sto i sommar. Vi tränar på MSV nivå i dressyr, och min B-tränare tycker att hon är...
Svar
6
· Visningar
2 031
Senast: Chamsin
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 325
Senast: Galopphopp
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 658
Senast: Rifer
·
Avel Har ett xx sto e. Be my Chief - Music streak som är född 04 som nu har skadat sig i hagen och jag funderar nu på att ev betäcka om hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 950
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp