Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Jo, men video och koll på vem Zuidenwind är och vad han gjort har jag:). Men jag har inte sett honom IRL och har därför ingen direkt åsikt om honom. Han ser dock väldigt fin ut på bild och stammen är ju kalas:). Finns en del här på buke som väntar föl efter honom i år så det ska bli spännande att se hur dom ser ut.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Haha, håller med om att det är synd att JJ är fux!:o:D

Jag föredrar också den mörkbruna färgen.

Lite kluven vad gäller JJ eller Zuidenwind.. Z har faktiskt en mer tilltalande typ i min smak. Men JJ ser ut att ha en sådan härlig lätthet!

Tur att man har tid på sig att bestämma :angel:
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Okej då är jag med!:p

Jo jag snubblade över någon tråd här och såg att det väntas Zuidenwind ungar! Otroligt spännande!
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Jo jag har sett videon av både JJ och Zuidenwind och det är ju omöjligt att säga vem som kommer att utvecklas mest men det är väl det som är spännande med att prova en ny hingst. Svårt att säga hur dom själva utvecklas och även hur mkt dom förvärver ner på sina avkommor. Men har man gjort ett bra val så är det ju alltid roligt att ha bland de första avkommorna.

Själv kommer jag troligtvis bara att betäcka detta sto en gång som det känns nu och då väljer jag hellre ett "säkert" kort. Skulle jag däremot fortsätta att avla så skulle jag nog prova även nya unga hingstar.

När tänker du börja med semineringen? Spännande att se vad du väljer om du inte redan har bestämt dig :) Man måste ju utgå ifrån vad man själv vill ha och uppskattar !
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Jo jag har sett videon av både JJ och Zuidenwind och det är ju omöjligt att säga vem som kommer att utvecklas mest men det är väl det som är spännande med att prova en ny hingst. Svårt att säga hur dom själva utvecklas och även hur mkt dom förvärver ner på sina avkommor. Men har man gjort ett bra val så är det ju alltid roligt att ha bland de första avkommorna.

Själv kommer jag troligtvis bara att betäcka detta sto en gång som det känns nu och då väljer jag hellre ett "säkert" kort. Skulle jag däremot fortsätta att avla så skulle jag nog prova även nya unga hingstar.

När tänker du börja med semineringen? Spännande att se vad du väljer om du inte redan har bestämt dig :) Man måste ju utgå ifrån vad man själv vill ha och uppskattar !

Nix jag har inte bestämt mig ännu, men jag kan lova att bomba med bilder 2011 på resultatet av denna tråd!:D;) Får vi bara hålla tummarna att hon blir dräktig först..

Jag vill helst ha ett majföl och då blir det ju seminering i juni, kan hända att vi börjar lite tidigare dock med tanke på att det är första gången för stoet och vi inte vet om hon är en frögurka eller ej..:angel:

När planerar du att börja? Har du bestämt dig för Bocelli?
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Jag skulle tagit honom till ditt sto ;) Men jag gillar Masareti och har alltid gjort ..

Mia
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Intressant, tack!:)

Utseende mässigt skulle han vara kanon för min dam.
Men jag vet så lite om honom för övrigt?
Var står han?

(Bortsett från det jag läst om bruksprovet alltså.)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Intressant, tack!:)

Utseende mässigt skulle han vara kanon för min dam.
Men jag vet så lite om honom för övrigt?
Var står han?

(Bortsett från det jag läst om bruksprovet alltså.)

Jag "kan" hans stostam, har ägt hans mormor, äger en moster. ann80 här på buke har en syster till honom samt hennes enda avkomma. Välkommen att PM'a ;)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

ZUIDENWIND är nu bokad! Känns så rätt!:D:d

Jag och delägaren av stoet har noga tänkt efter en lång tid nu och Z känns väldigt passande för vårt sto.

Jag tackar dock alla för sina tips och förslag på alla fantastiskt fina hingstar!
Tack tack!!;) Det har inte varit en barnlek direkt att välja.

Nu håller vi tummarna för att hon tar sig men det blir seminering tidigast i maj.

/ Charlottee
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Mitt sto är dräktigt med Zuidenwind och jag har träffat honom i boxen. Trevlig och vacker, även live. Imponerades av hans sätt att röra sig på de filmer jag hittade (ännu inte flashigast men hela hästen rörde sig). Dessutom så ser de första fölen jag kunnat hitta bild och film på fantastiska ut.
Det sparkar och står i i stoets mage och om 2 månader ska den vara på väg ut.
/U
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Mitt sto är dräktigt med Zuidenwind och jag har träffat honom i boxen. Trevlig och vacker, även live. Imponerades av hans sätt att röra sig på de filmer jag hittade (ännu inte flashigast men hela hästen rörde sig). Dessutom så ser de första fölen jag kunnat hitta bild och film på fantastiska ut.
Det sparkar och står i i stoets mage och om 2 månader ska den vara på väg ut.
/U

Åhh vad roligt, du lovar väl att lägga ut bilder på fölis när den tittat ut?:love:

Tog sig ditt sto på första försöket?

Jag tycker som du, gillar hur han rör sig... han flyter fram och det ser så lätt ut. Skritten kunde varit bättre men den har mitt sto bra betyg på så jag är inte orolig.

Har också hittat lite film och bilder på avkommor, dom ser riktigt trevliga ut!:bow:

Upplevde du Zuidenwind som en vaken hingst när du träfffade honom?
Jag har fått det intrycket och hoppas på det.

:laugh:
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Vaken och vänlig var intrycket jag fick av honom i boxen. Känner tyvärr inte honom mer än så.
Går det som det ska så lovar jag att lägga ut bilder.
Hon tog sig på andra brunsten, men egentligen var dte den första eftersom hon tydligen precis gått ur brunst, men seminerades ifall det inte var för sent.. Mitt fel.
/U
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Uppdatering..
IDAG blev stoet inseminerad med Zuidenwind!! :bump::bump::banana:

Imorgon får vi se om det tagit sig så håll en tumme! ;)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Mitt sto är nu dräktig i månad 5 med Zuidenwind, och en lite bula börjar synas faktiskt:love:

Här går det undan!;):D


73464_440442151343_563156343_5455271_3043542_n.jpg
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Spännande!! Håller tummarna för alla Zbarn, är själv lite sugen på honom till lilla Lotus nästa år :d
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Spännande!! Håller tummarna för alla Zbarn, är själv lite sugen på honom till lilla Lotus nästa år :d

Det är otroligt spännande och jag är jättenöjd med mitt val, ZW har ju verkligen visat framfötterna, både på tävlingsbanan och som avelshingst! :laugh:
Dvs. det han har hunnit visa pga av sin ålder.

Vad kul att du funderar på att använda honom!:)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag leker med tanken att betäcka mitt Kwpn tp- sto i sommar. Vi tränar på MSV nivå i dressyr, och min B-tränare tycker att hon är...
Svar
6
· Visningar
2 025
Senast: Chamsin
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 313
Senast: Galopphopp
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 646
Senast: Rifer
·
Avel Har ett xx sto e. Be my Chief - Music streak som är född 04 som nu har skadat sig i hagen och jag funderar nu på att ev betäcka om hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 943
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp