Bukefalos 28 år!

Tips på hopp/markarbetes-övningar

S

Saaaaraaaaa

Hej, jag tänkte fråga alla kloka hästmänniskor om olika hoppövningar, egentligen alla möjliga sorter, men det är framförallt övningar som lutar mer mot markarbete som jag är intresserad av. ;)

Det spelar ingen roll vad det är man tränar på i övningarna, så mycket inspiration jag kan få bara! Men är det någon som har en eller flera övningar som fungerar bra då hästen gärna kryper nära hindren och hoppar ganska mycket uppåt (dock inga renodlade "helicoptersprång":angel: ) även om man kommer in med bra distans, så är det vad jag är absolut mest intresserad av! :laugh:

Gärna bilder/skisser!:banana:
 
Sv: Tips på hopp/markarbetes-övningar

hopp på volt med bommar före och efter brukar vara bra för att få jämna språng.
brukar ha ett kryss på ca 30-50 cm en bom före och en bom efter och 2,5 -3m mellan bommarna har man 2,5 m så är det ju bara att ha 2m mellan bom och hinder på insidan och 3m på utsidan. tänk på jämn takt och följ bara med över hindret. som en stuts ^_^
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·
Hoppning Hej alla bukesar. Behöver ny inspiration såhär vid kalla vintertider. Bomba gärna med tips på nyttiga hopp- samt markarbetsövnimgar...
Svar
6
· Visningar
4 070
Senast: Marvin
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 601
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp