Tips på passande ras till patrullhund hemvärnet

Fast Tant Agda är sällan en så kunnig hundköpare att hon klarar av att välja schäfer och får hon tag på en bra kan hon sällan förvalta den (Om hon inte satsar på SM i IPO eller svenskt skydd, men då släpper hon å andra sidan inte sin hund)

Det där är ett bekymmer både för Försvaret och för Polisens nya satsning - hur hittar man tillräckligt kunniga fodervärdar som inte redan har ett antal egna hundar?

Angående polisens nya satsning så är alla fodervärdar utbildat branchfolk. Dvs fd pensionerade hundförare mm.
 
Angående polisens nya satsning så är alla fodervärdar utbildat branchfolk. Dvs fd pensionerade hundförare mm.
De har raggat på vår brukshundsklubb. Det låter seriöst och jag ser framtiden an med tillförsikt (ett tag trodde jag att vår organisation som också har tjänstehundar skulle tvingas in i något ramavtal)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 684
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 315
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 081
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 358
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp