Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade storslagna planer. Då tog gashelvetet slut.
Nu kunde jag fixa det på grund av dubbla kök, men middagen blir kallrökt lax, pepparrot, och nåt smørrebrød-ish. Imorgon bestämde jag mig precis för att åka till närmsta (?) stad där man kan äta nästan äkta dylika tillagade av fryntlig dansk man till det facila priset 28kr/st.
 
Det var längesedan jag skrev i kökstrådarna men inspirationen till matlagning har varit som bortblåst. I dag blev det swacos, på en söndag, men de små trollungarna var nöjda så då är även jag ganska nöjd.

Hur som haver, jag vet att det finns en del personer som känner till Göteborg i denna tråd och jag undrar var en kan få sig en bra lunch i närheten av centralstationen? Jag är öppen för de flesta förslag och har 1 timme och 20 minuter över.
 
Det var längesedan jag skrev i kökstrådarna men inspirationen till matlagning har varit som bortblåst. I dag blev det swacos, på en söndag, men de små trollungarna var nöjda så då är även jag ganska nöjd.

Hur som haver, jag vet att det finns en del personer som känner till Göteborg i denna tråd och jag undrar var en kan få sig en bra lunch i närheten av centralstationen? Jag är öppen för de flesta förslag och har 1 timme och 20 minuter över.
Andrum är en vegetarisk bufférestaurang som ligger vid Lilla Bommen, kostar typ en hundring. Älskar't!
 
Koka en killing i sin moders mjölk, osv?

Vi åt sopprester till middag efter att ha blivit duktigt nedkylda på hundrundan. Därefter varm dusch och sen SNACKS i soffan.

Jag läste SNOPPRESTER och blev lite förvirrad. Vad är det med mig???:crazy:

Dagens föda: paj med broccoli, lök, tomater, feta och oliver. Vanlig jäkla paj, helt enkelt. Med god sallad till. Och lite rött dunkvin.

Kändes lagom efter dagens strapatser. Hoppas dock på festligheter senare i veckan. Saker att fira alltså. På förhoppningsnivå.
 
För att som @Killaloe sa: ”Skinkrosor släng er i väggen”. Jag ger er : kycklingtorn :D

BCA6C8B8-ECCA-467C-895D-E40C1A45F98C.jpeg
 
Min helg blev formidabel. På lördagen firade vi Andra nyår, vilket innebär exakt som Första nyår fast 3 veckor senare. Det blev snittar, fördrink, trerätters, nedräkning och bubbel vid tolvslaget med enmeters-tomtebloss, lyckokakor, quiz om året som gått (de tre veckorna alltså..!), lekar och vickning. Jag och PARTNER stod i köket hela lördagen, och vi bjöd på toast skagen (vegetarisk) till förrätt, rödbets- och halloumibiffar med potatisgratäng, fetaostkräm och sallad till varmrätt samt minichokladpavlovor med björnbärscurd, lite grädde och massa olika frukter till dessert (carambole var med @athena_arabians !! Jag försökte spexa till det lite, men de passar verkligen bara i saftbål på 90-talet). Sista gästerna gick vid 04.

Igår var vi helt slut och blev som tur var hembjudna till PARTNERs vän på middag. Han har jobbat i kök och bjöd på långkokt köttgryta (typ kalops kanske?) med kokt potatis, ugnsrostade rotsaker och svartvinbärsgelé. Mycket gott och trösterikt.
 
Fortsätter lunchtemat. Idag blomkålsmos, premiär för min del. Det finns recept med 100 gram smör och 2 dl grädde/person, och så finns det recept där man mixar ihop blomkålen med en tesked smör. Jag satsade på det senare. Till detta stekt tempeh (på ärtor, inte sojabönor) och så stekte jag snabbt blomkålsblasten. 15 minuters matlagning.
 
Med en liten klick smör, blev konsistensen utmärkt. Med allt det fett som de numerärt dominerande lchf-recepten föreskriver (jag överdrev inte förut), så måste det bli blomkålssås av alltsammans. Undrar om det är där den ymninga mängden ost kommer in, för att reda ihop det hela igen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 885
Senast: MJLee
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 208
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 609
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
303
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp