Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lammkotletter, blomkålsmos med västerbottensost, haricoverts och sås med persilja, vitlök, citron och rosmarin.
Vin i kväll blev Vina Maipo.
20190119_190747.jpg
 
Jag är helt förvirrad över att du har mejerisås till lamm. :D Jag vet inte varför, men det har alltid känts otänkbart för mig.

Jag är helt enig med dig. Men efter att ha gjort femtioelva olika varianter på rödvinsreduceringar genom åren så googlade jag för ett tag sen i jakt på nått nytt till lamm och hittade denna. Den var helt ok, vitlöken och syran från citronskalet räddade det gräddiga. Dock tyckte jag att den var bättre till kyckling. Så jag gjorde den till kyckling i veckan. Avskyr att slänga så jag återanvände den idag.

Maken föreslog en gång brunsås till lammkotletter. Då tänkte jag "detta äktenskap kommet aldrig att fungera" :crazy:
 
Jag är helt förvirrad över att du har mejerisås till lamm. :D Jag vet inte varför, men det har alltid känts otänkbart för mig.
Koka en killing i sin moders mjölk, osv?

Vi åt sopprester till middag efter att ha blivit duktigt nedkylda på hundrundan. Därefter varm dusch och sen SNACKS i soffan.
 
Otroligt enkel mat hela veckan, men ikväll blev det äntligen något riktigt GOTT. Bulgur med massor av persilja, råstekt broccoli, sojabönor, snabbt upphettad tunnhyvlad morot och rödbeta. Med bitar av labneh, granatäpplekärnor, pumpafrön och citronett med vitlök och färskriven ingefära. Åååååååh!
 
Jag tycker att gräddbaserade såser passar till allt. Allt! Jag älskar gräddbaserade såser. Jättemycket.

Mvh Edwardina Blom
Jag var mycket förtjust i det förr i tiden. Men sonens såsfas var förödande.

Men just LAMM och gräddsås. Det känns FEL. Helt omotiverat.
 
Jag var mycket förtjust i det förr i tiden. Men sonens såsfas var förödande.

Men just LAMM och gräddsås. Det känns FEL. Helt omotiverat.
Hmm, jag kanske växer ur det då...

Men just lamm med en riktigt bra rödvinssky är svårslagbart, det håller jag med om! Det är så sällan jag orkar göra sånt själv dock.
 
Jag var mycket förtjust i det förr i tiden. Men sonens såsfas var förödande.

Men just LAMM och gräddsås. Det känns FEL. Helt omotiverat.

Det behöver ju inte vara en gräddsås a la köttbullar. Denna är mycket buljong i. Inte alls så fet gräddig. Mer lätt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
10 015
Senast: manda
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 228
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 624
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
312
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp