Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår lammfärsbollar med örter och citron i tomat- och paprikasås, potatis och ugnsgratinerad fänkål.

Idag enkelt och snabblagat i form av linguine (hur kan de vara så mycket godare än vanlig spaghetti?) i tomatsås med rödlök, tonfisk, kapris och BURKMAJS.
 
Igår lammfärsbollar med örter och citron i tomat- och paprikasås, potatis och ugnsgratinerad fänkål.

Idag enkelt och snabblagat i form av linguine (hur kan de vara så mycket godare än vanlig spaghetti?) i tomatsås med rödlök, tonfisk, kapris och BURKMAJS.
Linguine, påminn mig. Är det de där jättetunna?
 
Helt perfekta avokadon till linsgrytan! Alltså sanslöst perfekta. Åt lite gryta och bulgur också men ville helst äta typ 14 avokadon med citron och örtsalt.

Fantastisk frukt när den är perfekt!
När jag var i Neja så fick vi Avokadosar stora som handbollar (överdriver liiiite) av en granne och som var perfekt mogna. Jag kommer aldrig att glömma dom :love:
 
Snabbmiddag eftersom jag är mol allena och var dödligt hungrig: broccoli kokt i micron med lite olivolja, ett ägg knäckt över, ett par matskedar keso och lite överblivna fullkornspenne och så ett ögonblick till i micron. Lite deppigt, men det gick att äta med flingsalt och grovmalen svartpeppar. Nu behöver jag efterrätt.
 
Hade inte en tanke på att det skulle vara mer stötande än bild på en biff då jag ser det som mat. Om moderator vill får de gärna ändra inlägget.
Alltså, det borde ju på sätt och vis verkligen inte vara värre än att visa en bild på en tillagad köttbit, men ändå reagerar jag med visst obehag. Inte så att spoiler hade behövts för min skull (jag bläddrar snabbt förbi samtidigt som jag tänker på hur mycket jag vill sanera den där ekskivan:o:D), men jag kan förstå den vegetarian som tycker att det är magstarkt.
 
Alltså, det borde ju på sätt och vis verkligen inte vara värre än att visa en bild på en tillagad köttbit, men ändå reagerar jag med visst obehag. Inte så att spoiler hade behövts för min skull (jag bläddrar snabbt förbi samtidigt som jag tänker på hur mycket jag vill sanera den där ekskivan:o:D), men jag kan förstå den vegetarian som tycker att det är magstarkt.
Jag också. Jag reagerar ungefär som du. Jag äter ju inte så mycket kött, och om jag behövde hantera kött i form av halva döda djur för att kunna äta kött, skulle jag utan vidare låta bli.

Spoiler behöver jag inte, men jag ser det där mer som ett nedlagt villebråd än som en råvara i köket, tror jag.
 
Lite muskot är gott i! Är det fest och man gillar grönmögelost är det en höjdare att riva över tillsammans med rostade nötter (typ rostade färdighackade hasselnötter.
Jag tänkte på muskot, men sen glömde jag det. Jag tror absolut på det. Med ost och nötter och grejer blir det middag, inte lunch, i detta hushåll som ser lunchen som en störning i flödet.
 
Låter ju superenkelt :up:

Det är det. Tar typ 5 minuter att fixa. Och det ÄR gott. För mig som älskar potatismos men tycker att det blir lite stabbigt och tungt i magen är det här verkligen en toppenersättning. Det blir fluffigt och gott. Sen får man ju krydda upp det efter smak. Brukar ha i lite siracha och citron.

Är ny älsklingsrätt just för att det är så enkelt, snabbt och ändå gott och snällt och fluffigt. :)

Idag är det verkligen misär, inte bara på matfronten. Brutalt migränanfall, men har lyckats få i mig en liten rest av gårdagens paj. Struntade i pajskalet och åt bara fyllningen. :(
 
Det är det. Tar typ 5 minuter att fixa. Och det ÄR gott. För mig som älskar potatismos men tycker att det blir lite stabbigt och tungt i magen är det här verkligen en toppenersättning. Det blir fluffigt och gott. Sen får man ju krydda upp det efter smak. Brukar ha i lite siracha och citron.

Är ny älsklingsrätt just för att det är så enkelt, snabbt och ändå gott och snällt och fluffigt. :)

Idag är det verkligen misär, inte bara på matfronten. Brutalt migränanfall, men har lyckats få i mig en liten rest av gårdagens paj. Struntade i pajskalet och åt bara fyllningen. :(
Fy, stackare! Jag kan inte äta förrän attacken gått över.

Hoppas du mår bättre nu!
 
I julas var sambon hos sina föräldrar och firade, och som varje gång han/vi är där, fick han med sig kilovis med mat och choklad och hemgjord marmelad och äppelmust osv. Denna gång även en stor mängd schweizisk racletteost. Vi äter ju inte mejeriprodukter till vardags, eller alls för min del, egentligen, men vi tog ett steg åt sidan så att säga: åt raclette i förrgår och ikväll igen. :D Jag åt mig främst mätt på kokt potatis båda gångerna, jag lär mig aldrig... Men så är jag ju Kartoffelliebhaber. Drack ett märkligt tyrolskt rödvin till, igår smakade det apa och idag var det riktigt gott.

Imorgon ska jag steka upp resterna (mest svamp och potatis) till lunch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 521
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 541
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp