Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår åt vi fish tacos och det var typ det godaste jag ätit på flera år! Små mjuka tortillas, yoghurt med lime och ingefära, mango med lime, vitlök och chili, srirachamajonnäs och perfekt avokado. Alltså helt PERFEKT. och så torskfilé panerad i panko och så friterad. Och så koriander. Mycket mycket mycket koriander.
 

Bifogade filer

  • 50784597_10155678871096114_8593905564143058944_o.jpg
    50784597_10155678871096114_8593905564143058944_o.jpg
    121,9 KB · Visningar: 14
Igår åt vi fish tacos och det var typ det godaste jag ätit på flera år! Små mjuka tortillas, yoghurt med lime och ingefära, mango med lime, vitlök och chili, srirachamajonnäs och perfekt avokado. Alltså helt PERFEKT. och så torskfilé panerad i panko och så friterad. Och så koriander. Mycket mycket mycket koriander.

Lät supergott om man stryker de två sista meningarna. Måste planeras in, tack för tipset!
 
Jag brukar steka hel kyckling fylld med antingen rosmarin eller dragon plus citron i ugnen. Sen gör jag sås på skyn och smaksätter med lite mer citron och en skvätt grädde. Äts med ris eller pressad potatis plus lämpliga lättkokta grönsaker. Citronsåsen är alltid poppis när jag bjuder på den.
Citron och kyckling är verkligen fint ihop och hade jag bara ätit kyckling hade jag lytt ditt råd:)

Igår åt vi fish tacos och det var typ det godaste jag ätit på flera år! Små mjuka tortillas, yoghurt med lime och ingefära, mango med lime, vitlök och chili, srirachamajonnäs och perfekt avokado. Alltså helt PERFEKT. och så torskfilé panerad i panko och så friterad. Och så koriander. Mycket mycket mycket koriander.
Det där låter fantastiskt! Måste äta snarast. Med massor av koriander, @sjoberga:D
 
Son och make har åkt till svärisarna över dagen och äter där. Jag är hemma i feber och halsont så jag värmde pizza från igår. Så här lagas ingen middag i dag.
Till kvällen blir det fyllda paprikor på köttfärs, champinjoner, lök, fetaost och bulgur. Vitlöksbröd till.
 
Lunch på Glutenfria Paradiset, mycket lyckligt barn. En väldigt god soppa, broccoli/palsternacka, och pepprigt syrlig. Köpte med galna mängder glutenfritt bröd hem, det var ju ätligt.

Middagen gick i 70-talets tecken. Gräsligt.
 
Jag har precis ätit två sorters dumplings - en med anka, ingefära och morot och en med nötkött, chili och koriander. Dippsås på plommon, ingefära och chili. Till det kål, romansallat och broccoli fräst i chili, vitlök, balsamvinäger och lite honung. Avnjöts med ett glas veteöl. Supergott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 241
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 345
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 796
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
328
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp