Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en bit grillad karré till resterna av grönsaker och tsatsiki, nu har jag dock en upptinad lammstek som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Tanken var att grilla bitar av den idag, men nu får det bli till imorgon, men hur mycket jag än gillar tsatsiki känns det inte helt lockande att äta det fyra-fem dagar i rad...
 
Misär. Omelett med rödkål och lupinbönor i till lunch. Omelett med spenat i till kvällsmat, tio timmar senare. Och ett gott fröknäcke, högst två år gammalt. Nu ett tröstande glas okultiverat rödtjut ur box. Jag älskar prestigefritt vin! Landet. Ah, landet.
 
Misär. Omelett med rödkål och lupinbönor i till lunch. Omelett med spenat i till kvällsmat, tio timmar senare. Och ett gott fröknäcke, högst två år gammalt. Nu ett tröstande glas okultiverat rödtjut ur box. Jag älskar prestigefritt vin! Landet. Ah, landet.

Gå ut och gnag i dig lite kirskål också, det är du värd!
Box kan rädda liv, har jag hört.
 
Jag gjorde också fadäsen att sova förbi demonstrationerna. :( Det går utför med mitt politiska engagemang. Tröstade mig med middag bestående av ris kokat med curry och kardemumma, stekta skivor av aubergine och en mixad röra av broccoli, gröna ärtor, chili, citron och färsk koriander. Bakade chocolate chip cookies till efterrätt.

Idag lagade sambon chiligryta med kidneybönor och massor av koriander. :d
 
Gå ut och gnag i dig lite kirskål också, det är du värd!
Box kan rädda liv, har jag hört.
Jag kan behöva energitillskottet. Den sista timmen av de där tio som förflöt på fastande mage efter lunchen, ägnade jag åt att cykla 15 kilometer från stallet till sommarhuset.
 
På väg från kapitalismens högborg möbelvaruhuset hamnade jag igår av misstag och till min förvåning mitt i ett demonstrationståg, ety de tågade förbi min port. Jag var helt dagvill.

Den politiska depression som tycks råda i tråden råder alltså även här.

Efter att ha grundat med gröt och havremjölk efter en löptur gjorde jag idag bot genom att skåla i cava för planekonomi och sex timmars arbetsdag. Till cavan fick jag rosmarinnötter och jordärtskockschips, sardeller, jättekapris, manchego och foccacia.
 
På väg från kapitalismens högborg möbelvaruhuset hamnade jag igår av misstag och till min förvåning mitt i ett demonstrationståg, ety de tågade förbi min port. Jag var helt dagvill.

Den politiska depression som tycks råda i tråden råder alltså även här.

Efter att ha grundat med gröt och havremjölk efter en löptur gjorde jag idag bot genom att skåla i cava för planekonomi och sex timmars arbetsdag. Till cavan fick jag rosmarinnötter och jordärtskockschips, sardeller, jättekapris, manchego och foccacia.
Vi kanske kan ha en bokcirkel på All I wnat for Christmas är planekonomi?
 
Vi kanske kan ha en bokcirkel på All I wnat for Christmas är planekonomi?
Det är bästa boken ever :love:

Och även jag missade denonstrationstågen men jag är å andra sidan en arbetare som jobbar på röda dagar :down: Så engagemanget är iaf inte miserabelt, bara mitt arbetsliv :angel: Kompenserade det genom att dricka varm choklad och äta rostmackor på arbetstid.
Idag har jag sovit halva dagen vilket gjorde att rester kändes som bästa idén! Hittade rödbetsbiff och tomatraita i kylen som sen kompletterades med couscous och färsk lök. Helt okej ändå, framförallt som jag avslutade dagen med en toast på levain samt lite för mycket B&J-glass :D
 
Det är bästa boken ever :love:

Och även jag missade denonstrationstågen men jag är å andra sidan en arbetare som jobbar på röda dagar :down: Så engagemanget är iaf inte miserabelt, bara mitt arbetsliv :angel: Kompenserade det genom att dricka varm choklad och äta rostmackor på arbetstid.
Idag har jag sovit halva dagen vilket gjorde att rester kändes som bästa idén! Hittade rödbetsbiff och tomatraita i kylen som sen kompletterades med couscous och färsk lök. Helt okej ändå, framförallt som jag avslutade dagen med en toast på levain samt lite för mycket B&J-glass :D

Men du fick väl OB iaf?! :( :D

Mitt politiska engagemang har väl aldrig existerat rent praktiskt egentligen, jag har dock tämligen starka vänsterliga värdegrunder vad gäller det mesta (men inte tillräckliga för att engagera mig i ett rött parti pga att jag skulle få kompromissa med några saker som jag inte tänker kompromissa med). Dock var det verkligen på en extremt låg nivå under studenttiden, när tåget tågade låg de flesta studenter jag umgicks med och var bakis :laugh:
 
Lammet ligger i marinaden, jag är inte en köttskärare :meh: Det blev lite sågande och möjligen hackande, trots vass (tror jag) lämplig kniv. Intressant hur det går. Högreven åkte tyvärr i slasken. Måste hitta något recept som fungerar. Ska möra med kiwi nästa gång och göra bulgogi av det innan jag fryser in.

Jag är med på bokklubb, men varför finns den inte som ebok? :arghh: Kan inte läsa vanliga böcker tills mina ögon fixas. :mad:
 
Min lunch blev ytterst otillräcklig och så trist att jag mest ville gråta(en överbliven färskpotatis, ett kokt ägg, en tomat, jag vet - KATASTROF!) och ingen tid fanns att ordna något annat. Så nu när jag nyss kom hem med ett svart hål av glupande hunger i magen råkade jag äta en hel påse Urtekrams sura torkade mango, med följden att jag inte kommer vilja ha middag heller på några timmar. Kanske är det lika bra att löpa linan ut och äta popcorn med rödvin till middag?

Jag behöver en hushållerska när min partner är bortrest. Eller en ordningsvakt. Eller både och. Konstigt hur stökigt det blir när det bara är jag hemma...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
8 012
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 739
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp