Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jäklar, insåg att jag behöver paprikan till imorgon så då blir det inte så mycket till grillade grönsaker, broccoli, potatis och rödlök. Det räcker väl? Och sedan naturligtvis min älskade tsatsiki. Har tyvärr inte något bröd hemma, annars hade det varit perfekt. Eller jo, en långfranska för varma mackor men nej, där drar jag gränsen.
 
Är på dåligt humör. Men gjorde nässelsoppa och ugnsstekt laxsida med dill, basilika och citron på igår som var gott! Fick en portion till lunch idag och har kvar till lunchen imorgon också. Nu på kvällen blev det en bit lax med några kokta sparrisar, ett par rädisor och lite sugar snaps. Gott! Men jag vill ha VLIN!! Funderade på att köpa efter jobbet idag, men fick ett bryt i bilen och kände mig inte bekväm med att gå runt och gråta bland alkoholen så jag får vänta :D
 
Blev risotto ikväll. Fräste svamp och charlottenlök och finhackad vitlök i smör och lite olja. På med arborioris, sen vitt vin och därefter buljong och så puttrade det på ett tag. Hyvlade massa parmesan över sen när det blev klart.
Avnjöts med ett glas rödvin.

Langa era bästa risottorecept!! :D
 
Blev risotto ikväll. Fräste svamp och charlottenlök och finhackad vitlök i smör och lite olja. På med arborioris, sen vitt vin och därefter buljong och så puttrade det på ett tag. Hyvlade massa parmesan över sen när det blev klart.
Avnjöts med ett glas rödvin.

Langa era bästa risottorecept!! :D

Har du vunnit ditt vad? Men glidit in i matlagningsstuket? :angel:
 
Pasta med tomatsås (med ramslök, oliver och paprika) och auberginebollar (kryddade med chili, citron och vårlök) till middag idag. Väldigt goda men riktigt dålig smet så bollarna höll inte ihop utan det blev mer som gröt :down: Men, ska göra ett nytt försök med dem framöver och moderera receptet lite så håller dom nog ihop bättre.

Skadade mig även på konservburken till oliverna så de förtog stämningen en del. Varför envisas dom med att göra livsfarliga burkar?! :eek: :D
 
Pasta med tomatsås (med ramslök, oliver och paprika) och auberginebollar (kryddade med chili, citron och vårlök) till middag idag. Väldigt goda men riktigt dålig smet så bollarna höll inte ihop utan det blev mer som gröt :down: Men, ska göra ett nytt försök med dem framöver och moderera receptet lite så håller dom nog ihop bättre.

Skadade mig även på konservburken till oliverna så de förtog stämningen en del. Varför envisas dom med att göra livsfarliga burkar?! :eek::D
Auberginebollar, berätta mer!

Och sluta bråka med livsfarliga burkar! Har du ingen man som kan göra sånt åt dig?
 
Auberginebollar, berätta mer!

Och sluta bråka med livsfarliga burkar! Har du ingen man som kan göra sånt åt dig?
Han ville inte hjälpa mig :down:

Och det är stekt aubergine och lök som sen mixad med basilika, vitt bröd, oliver och kryddas med citronskal och chiliflakes. Supergott men jag hade behövt typ dra ut vätskan mer ur auberginen och ha lite mer bröd för dom blev ju väldigt vattniga. Men ja, citronen och chilin :love:
 
Han ville inte hjälpa mig :down:

Och det är stekt aubergine och lök som sen mixad med basilika, vitt bröd, oliver och kryddas med citronskal och chiliflakes. Supergott men jag hade behövt typ dra ut vätskan mer ur auberginen och ha lite mer bröd för dom blev ju väldigt vattniga. Men ja, citronen och chilin :love:
Men kära nån, förstår han inte att du behöver MANLIG hjälp?

Låter svingott! Hoppas du får bukt med konsistensen, så kan du publicera det finslipade receptet här sen:d
 
Men kära nån, förstår han inte att du behöver MANLIG hjälp?

Låter svingott! Hoppas du får bukt med konsistensen, så kan du publicera det finslipade receptet här sen:d
Han är väldigt oförstående, som en äkta man, samt att han håller sig ur vägen när jag lagar mat för att inte inkräkta på mina sysslor. Så jag får helt klart skylla mig själv :(
 
Jobblunch, pleskjavica-hurdetnustavas. Helt okej.
Sen har jag styrelsemötat med ost och chark och choklad. Nu vlin och ostbågar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 022
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 747
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp