Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker nåt med Jesus kanske?
Jag tror att någon ser vad vi talar om.
C011D29D-AB07-4507-AE1F-FE36AB8112CB.png
 
Jahapp the det här blev mindre lyckat. Min lammskiva är tjock som attan, jag har att välja mellan bränt utanpå eller rått inuti. Nog för att jag gillar det rött, men nja, det kanske ska vara varm i mitten :meh:
 
Han ville inte hjälpa mig :down:

Och det är stekt aubergine och lök som sen mixad med basilika, vitt bröd, oliver och kryddas med citronskal och chiliflakes. Supergott men jag hade behövt typ dra ut vätskan mer ur auberginen och ha lite mer bröd för dom blev ju väldigt vattniga. Men ja, citronen och chilin :love:
Låter ljuvligt! Friterar man bollarna sen?
 
Jag och mini-jag åt asiatisk buffé. Hen åt förvisso bara ris och kycklingklubbor medan jag smakade fläsk i sesamsås (God smak på såsen men - för äckliga broskbitar!), apelsinkyckling, veg vårrullar, stekta nudlar och blandade grönsaker. Mätta och glada gjorde vi sedan en shoppingrunda och slösade med sambos pengar.
 
Innan ordningen hunnit återställas hann jag med en miserabel lunch till: ruccola, kikärtor, tahini, sriracha och saltgurka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 253
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
328
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 129
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 066
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp