Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middag vid havet idag ihop med @Ceta och Svansson. Så himla fint verkligen. Vi hade med oss wraps gjorda på libabröd som var fyllda med varmrökt lax, sallad, snabbpicklad gurka, fetaostcreme, avokado och ärtskott. Blev himla bra!
Svansson myvket besviken dock över att han inte fick resterna.

Avslutade med fruktsallad med mango, ananas, apelsin, alldeles för sur nektarin, någon rolig sorts melon och granatäpplekärnor. Jag är så nöjd med kvällen :love:
 
God morgon!

Jag behöver input. Idag ska jag bjuda på lunch och jag har liksom en gnagande liten olustkänsla som säger att det är något som saknas. Det blir pastabuffé med:
4 sorters färsk pasta (varav två fyllda)
Ärtpesto
Mozzarella
Parmaggiano
Pinjenötter
Tomat
Stekt svamp
Stekt sparris
Ruccola
Foccacia

Jag vill inte ha något köttigt, men samtidigt är jag bekymrad över att köttätarna kommer att uppleva det som en otillräcklig måltid.
 
God morgon!

Jag behöver input. Idag ska jag bjuda på lunch och jag har liksom en gnagande liten olustkänsla som säger att det är något som saknas. Det blir pastabuffé med:
4 sorters färsk pasta (varav två fyllda)
Ärtpesto
Mozzarella
Parmaggiano
Pinjenötter
Tomat
Stekt svamp
Stekt sparris
Ruccola
Foccacia

Jag vill inte ha något köttigt, men samtidigt är jag bekymrad över att köttätarna kommer att uppleva det som en otillräcklig måltid.

Jag tycker att det både låter gott och tillräckligt! Jag fick en craving igår efter en latmansversion av din buffé och gjorde pastasallad med pasta, pesto, tomater och mozzarella. Hade också hackad rödlök för krispighetens skull och kikärtor för tuggmotstånd :). Om du vill ha något "köttigt" på bordet så kanske bönor eller kikärtor kunde fresta :)?
 
God morgon!

Jag behöver input. Idag ska jag bjuda på lunch och jag har liksom en gnagande liten olustkänsla som säger att det är något som saknas. Det blir pastabuffé med:
4 sorters färsk pasta (varav två fyllda)
Ärtpesto
Mozzarella
Parmaggiano
Pinjenötter
Tomat
Stekt svamp
Stekt sparris
Ruccola
Foccacia

Jag vill inte ha något köttigt, men samtidigt är jag bekymrad över att köttätarna kommer att uppleva det som en otillräcklig måltid.
Jag hade, om jag kände så, övervägt att muta köttätare med någon sorts vegetariska biffar eller bollar, eller med något tillagat ostigt. Tex panerade stekta labnehbollar.
 
En fantastisk melonsalladmed räkor på en takterrass på Södermalm, lagom kall rosé och svindyra små macrons med pistage. Åh, körsbärslikör också. Nu hemma i trygga vrån blir det lite mer rosé, vissa tittar på fotboll (jag skrattar åt att en av dem hette Baktus) jag läser.
 
Kokosris, sallad på gurka, avokado, lime och koriander, stekt lax, sriracha.
DSC_0747.JPG
 
Kan meddela att korv med bröd var en höjdare! Inte för att mitt försök till korv var sådär värst korvlikt, men den var vegetarisk och god ändå! Och tillbehören var riktigt bra alltså!
(Bifogar bild på underverket så ni kan bli imponerade). Senapscremen som ligger under korven syns inte, men den var överraskande god till! Och karamelliserad lök var kanske inte någon överraskning med så gott!

Fick även efterrätt i form av rabarberbullar med kolasås och så glass till. Jättegoda bullar verkligen även om kolasåsen känns rätt överflödig.
 
Gräsloksblommor smakar gräslöksaktigt, gott. Dagliljor smakar nästan inget, visade det sig. Men egenodlade grödor är ju alltid roligt.

Meh! Har aldrig tänkt på att man skulle kunna testa att tillaga gräslöksblommor. :( Rensade bort en hel hög idag, ju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 809
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 665
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp