Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå hotellfrukostar. Den här business-stilen som män har, alltså kläderna. Är inte det helt enastående oattraktivt? Är målet att vara just oattraktiv så att alla kan koncentrera sig på affärerna, eller hur hänger det annars ihop? (Pga sned könsfördelning, avvaktar jag med mitt omdöme om kvinnornas klädsel.)
OT men jag har hittills aldrig tänt på någon i den stilen. Om det är någon jag redan är tänd på och som omständigheterna vid ett givet tillfälle tvingar på kostym, typ bröllop, så har jag tänkt Skönt när han blir som vanligt igen.
 
OT men jag har hittills aldrig tänt på någon i den stilen. Om det är någon jag redan är tänd på och som omständigheterna vid ett givet tillfälle tvingar på kostym, typ bröllop, så har jag tänkt Skönt när han blir som vanligt igen.
Just. Sist situationen krävde att partner klädde sig så, var vår spontana och samtidiga reaktion: Detta Går Inte!

Själv skulle jag dock hellre klä mig så än i klänning.

På min KONFERANGS är ingen särskilt formell. Och maten och kaffet är bra för att vara England.
 
Just. Sist situationen krävde att partner klädde sig så, var vår spontana och samtidiga reaktion: Detta Går Inte!

Själv skulle jag dock hellre klä mig så än i klänning.

På min KONFERANGS är ingen särskilt formell. Och maten och kaffet är bra för att vara England.
Klänning är mycket enklare tycker jag, skalan har många fler steg. För män är det mer begränsat, det är liksom ett jättegap mellan vanliga kläder och kostym. Behövde jag ha slips skulle jag seriöst dö.
 
Har varit och shoppat frukt och grönsaker och provsmakat så mycket vattenmelon att jag nästan ångrade att jag köpte en bit. Gjorde därmed gazpacho av melonen! Frös in en flaska med det och känner mig übersmart. :D Slurpar nu på ett glas och funderar över om jag ska göra något åt thai-hållet till middag.
 
Ogillar fläder, svarta vinbär och körsbär. Fullkomligt hatar ananas.

Det är mina enda restriktoner i smakväg! Förutom att jag inte äter sånt från djur då. :angel:

Hoppas att alla antecknar detta för framtida bjudningar!

:cry: :cry: :cry: Du vill inte ha mitt bål med svartvinbärssaft (hemmagjord då)?

;) :D
 
Klänning är mycket enklare tycker jag, skalan har många fler steg. För män är det mer begränsat, det är liksom ett jättegap mellan vanliga kläder och kostym. Behövde jag ha slips skulle jag seriöst dö.
Min partner löser det med kilt. Jag löser det inte.

Nej, kilt är inte heller särskilt sexigt, men lite kul.
 
Det är väldigt synd om mig idag, så som plåster på mensvärken och för att väga upp allt bantande i tråden rörde jag just ihop chokladbollssmet med salt jordnötssmör i min kaffemugg (det var en liten slatt kvar, så kaffedelen av smeten var redan i hamn). Mycket gott. Nu vill jag ha mer, men det finns ju en morgondag (och framförallt en middag) att tänka på.

Till lunch åt jag flied bulgur toppad med thaibasilika. Okej smak, men lite småtråkigt.

Igår kväll gjorde jag rotfruktssoppa eftersom min private hipster bakat surdegsfrallor. Har ni förresten sett hur mycket morötterna kostar just nu? 45 kronor kilot!! Fel säsong, antar jag och snart lär väl de små späda nya vara vanligare och billigare, men det är ju en klen tröst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 588
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
324
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 798
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp