Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och angående den svarta vitlöken så fick jag en sådan en jul (i julklappsspelet med min matglada familj), den låg oöppnad i två år innan jag slängde den :o Där kan vi prata bortkastade pengar. Men det ska vara gott har jag hört!

Och just ja @Petruska om du inte är i Dublin i jobbsammanhang så rekommenderade mina resekamrater ginprovning, det var tydligen en av höjdpunkterna på resan (ihop med guiness/guinessmuseet och Teeling-whiskey)
 
Jag åt massor av bra mat när vi var i Dublin! Så det är inget att vara orolig för ;)

Undvik friterad mars bara - det är inget för personer som inte älskat kombon fett och socker :angel:

Wow! Jag åt bara vidrig mat när jag var i Dublin. Starbucks, shepherd's pie och vita bönor och bacon. Det är 10 år sedan så oklart varför men som jag kommer ihåg det så var det inte så att vi ramlade över bra matställen.
 
Fast är det egentligen orimligt dyrt med svart vitlök jämfört med andra dyra smaksättningar? Saffran och tryffel är ju inte heller något gemene man har som basföda, men att det kan vara trevligt att lyxa till det lite extra ibland torde ju inte framstå som märkligt för någon i denna tråden.. :D
 
Jag fick Rå Epok-sushi till lunch idag och blev lite besviken. Riset var inte riktigt bra!

Igår rustik middag bestående av nybakat bröd med smör och broccolisoppa toppad med mycket rara smörstekta nymorötter, rostade frön och en klick fet yoghurt.
 
Så klart har jag råd att en gång köpa så dyra vitlökar, men jag vill inte.

Mina föräldrar hade firat midsommar i Bohuslän, vid stugan. Jordgubbarna hade kostat 55 kr/litern. Mamma VÄGRAR köpa jordgubbar om de kostar mer än 40 kr/litern. Hon och pappa hade blivit utan jordgubbar :D Dagen efter kostade de 45 kr/l, pappa tyckte att nu kunde de väl köpa men mamma vägrade fortfarande av princip :rofl: Handlar absolut inte om att de inte har råd. Själv hade jag köpt jordgubbar på midsommar vad de än kostade, men kom glatt undan på östkusten med 35 kr/l.
 
Mina föräldrar hade firat midsommar i Bohuslän, vid stugan. Jordgubbarna hade kostat 55 kr/litern. Mamma VÄGRAR köpa jordgubbar om de kostar mer än 40 kr/litern. Hon och pappa hade blivit utan jordgubbar :D Dagen efter kostade de 45 kr/l, pappa tyckte att nu kunde de väl köpa men mamma vägrade fortfarande av princip :rofl: Handlar absolut inte om att de inte har råd. Själv hade jag köpt jordgubbar på midsommar vad de än kostade, men kom glatt undan på östkusten med 35 kr/l.
Här kostade de 35 kr dagen före och 55 kr på midsommar. Jag köpte ändå. Svär över att jag missat självplockningen i år, nu när jag ÄNTLIGEN har en stor frys att fylla med bär till vintern.
 
Japansk gin, spännande! Vet du något om den?

Köptes i panik sista dagen i Tokyo på ett ställe där man även kunde köpa whisky på 4 liters plastdunk.
 

Bifogade filer

  • 7C69713A-CA57-4CEB-A281-0BFC0F848B76.jpeg
    7C69713A-CA57-4CEB-A281-0BFC0F848B76.jpeg
    277,6 KB · Visningar: 20
Så nej jag vet inte så mycket om den mer än att jag inte köpte den billigaste och inte den dyraste! :D Har dock hört att de japanska gin"arna" ska vara ganska blommiga i smaken.
 
Wow! Jag åt bara vidrig mat när jag var i Dublin. Starbucks, shepherd's pie och vita bönor och bacon. Det är 10 år sedan så oklart varför men som jag kommer ihåg det så var det inte så att vi ramlade över bra matställen.
En kan ju hoppas att maten utvecklats på 10 åt och att det är anledningen! Kam bara minnas att frukosten inte var den bästa men resten av maten vet antingen riktigt bra eller bara bra - absolut inte dålig eller tråkig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
8 338
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
322
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 797
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp