Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på resande fot, igår åt jag middag i Bremen och var imponerad av hotellets restaurang!

9F9B6D97-BBC6-4656-A791-0FCBBF7904EC.jpeg


En rar liten Caesarsallad, den godaste fläskkarré jag ätit med rostade grönsaker och kartoffler och en ljuvlig liten citronefterrätt. Egentligen för sent på kvällen för att äta trerätters men allt är organiserat på förhand så jag tackar och tar emot ;) dessutom fick vi en rejäl promenad i stan efter maten.

Idag reser vi 80 mil genom fyra länder och lunchar i Belgien. Har aldrig varit där och detta stopp räknas väl knappt men jag hoppas ändå på nån sorts moules frites även om det lär bli ett ganska anspråkslöst ställe nära motorväg.
 
Apropå det här med influencer. Är det man själv som ger sig det epitetet eller är det andra personer som gör det?

Jag har hört wn sådan på P3, så man kallar sig själv det. Jag artade dock inte vad hon influensade. Hon pratade mest om att åka på turné med sin pojkvän, och att föda barn live på instagram.

Jag njuter av ac och nybryggt kaffe på egenvalda bönor. Nöjd!
 
Nachos med guacamole, marinerad quorn som steks (hade tänkt grilla- med det är för varmt), pommes i ugn samt tabouleh. Lite för salt guacamole (använde vitlökssalt, dumt nog när jag smakade av smakade det för lite vitlök), marinaden var för klen.

Allt som allt var det väldigt gott, trots att jag tog lite av allt så blev det för mycket för att äta upp allt på tallriken.
 
Apropå det här med influencer. Är det man själv som ger sig det epitetet eller är det andra personer som gör det?
En skriver det någonstans exempelvis visitkort/som yrke på facebook/i en valfri diskussion på valfritt hästrelaterat forum :angel: och hoppas att andra börjar kalla en det? Jag försöker ju droppa det lite här och vänta på att ni ska sprida det vidare så att någon ringer för att boka in mig som sommarpratare om mitt uppdrag som influencer inom matvärlden :angel: men jag tycker ni är lite dåliga på att framhålla mig storhet :down:

Så nu ska jag tröstäta vattenmelon (känn er inspirerade! :D)
 
Absurda mängder plommon och den första egna zucchinin plockade vid en blixtvisit i stan. Nu är vi åter vid havet och har ätit rester av gårdagens middag till sen lunch. Urstarkt stugkaffe igen, nu på annan kaffesort. Saknar espressomaskinen och kaffekvarnen, men att ta dem med vore inte rimligt.
 
En skriver det någonstans exempelvis visitkort/som yrke på facebook/i en valfri diskussion på valfritt hästrelaterat forum :angel: och hoppas att andra börjar kalla en det? Jag försöker ju droppa det lite här och vänta på att ni ska sprida det vidare så att någon ringer för att boka in mig som sommarpratare om mitt uppdrag som influencer inom matvärlden :angel: men jag tycker ni är lite dåliga på att framhålla mig storhet :down:

Så nu ska jag tröstäta vattenmelon (känn er inspirerade! :D)
Jag känner mig jätteinspirerad! Funderar på vattenmelon, getost och fröknäcke till middag ikväll.
 
Jag känner mig jätteinspirerad! Funderar på vattenmelon, getost och fröknäcke till middag ikväll.
Låter väldigt gott! Och fint att du inspireras, då sköter jag mitt uppdrag :D

Och kan även meddela att jag är glad för jag hittade rabarberbullar i frysen! Så jag har fått kaffe och rabarberbulle idag! Dessutom bakar sambon tranbär/vinbär/mandelmassabullar som jag ser mycket fram emot, om dom bara kunde bli klara snart!
 
Låter väldigt gott! Och fint att du inspireras, då sköter jag mitt uppdrag :D

Och kan även meddela att jag är glad för jag hittade rabarberbullar i frysen! Så jag har fått kaffe och rabarberbulle idag! Dessutom bakar sambon tranbär/vinbär/mandelmassabullar som jag ser mycket fram emot, om dom bara kunde bli klara snart!
Rabarberbullar, som kanelbullar fast med rabarber istället? Nu influencar du mig igen, synd att rabarbern är i stan. Funderar på att koka plommonkräm eller göra marmelad, men vi äter så lite marmelad att jag inte tror att den hade gått åt. Plommonkaka och chutney känns som säkrare kort!
 
Rabarberbullar, som kanelbullar fast med rabarber istället? Nu influencar du mig igen, synd att rabarbern är i stan. Funderar på att koka plommonkräm eller göra marmelad, men vi äter så lite marmelad att jag inte tror att den hade gått åt. Plommonkaka och chutney känns som säkrare kort!
Ja precis, ugnsbakade rabarbern för att den skulle bli av med lite vätska och sen breddes den på den utkavlade degen som vilken fyllning som helst. Är även muscovadosocker och havssalt i fyllningen (och absurda mängder smör i vanlig ordning).

Kan tipsa om att göra kompott och frysa på plommonen! Superbra att ha till både frukost och om en bakar tårta. Gjorde (om jag får säga det själv) riktigt god tårta förra året tror jag med kardemummabottnar, plommonkompott och frangipankräm efter lite hjälp och inspiration härifrån! :)
 
Jag fortsätter mitt uppdrag som influencer - burgare på hirs, fetaost och soltorkad tomat med hembakat hamburgerbröd, egengjord dressing, gurka från balkongen, tomat från ”växthuset”, köpt sallad (min sallad bara vissnade i år :down: ) och köpt paprika. Till det snudd på förkolnade potatisar (glömde bort dem i ugnen - dålig idé) som trots detta var väldigt goda, även dessa från trädgården.

Så, läs och känn er influerade! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 263
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 773
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp