Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt bidrag till gårdagens middag var att pickla en rödlök på förmiddagen, samt assistera lite med pickling av vår första balkonggurka! Annars läste jag (och sov lite) medan fästis lagade högrevsburgare 😋
 

Bifogade filer

  • C9B3D9DD-016F-461F-8201-A71BE4E5D369.jpeg
    C9B3D9DD-016F-461F-8201-A71BE4E5D369.jpeg
    305,8 KB · Visningar: 6
Tack alla. Det här är såklart inte rätt forum att prata om det i, men av någon anledning känns det outhärdligt att någon jag har kontakt med antingen IRL eller på nätet inte vet om att det har hänt.
 
Stor kram till dig @inverterad :heart

Vill tipsa alla om en snabb, enkel och jättegod matig sallad som grannen dök upp med och serverade mig på balkongen häromdagen. Sån service liksom! Och oerhört gott!

Ta fram en stor bunke. Tärna nektariner, vattenmelon och gurka. Smula över fetaost, pilla/tärna ett grillat kycklinglår och släng ner. Klipp/riv ner stora mängder färsk koriander och bladpersilja. Strössla ner kokosflingor, pumpakärnor och solrösfrön, flingsalt samt en liten skvätt olivolja. RÖR ihop (och låt gärna stå en liten stund och götta sig).

Servera med en klick turkisk yoghurt!

Supergott!!! :d
 
Jag lagade middag till mig och föräldrarna igår kväll. Helstekt fläskytterfilé, rostad färskpotatis, en variation på chimichurri och en sallad på tomat, svarta oliver, kapris och lite chili. Gottigt!

34165
 
Lunch idag på Eriksberg i Blekinge, där de spelade in ett avsnitt av Sveriges mästekock 2017

Jag åt en väldigt god visentburgare med syltad rödlök, cheddarost, saltgurka och aioli :d

De andra i sällskapet tog isterband på kron- och dovvilt med dillstuvad potatis, rödbetor och senap och var mycket nöjda med det :)

34203
 
Idag var jag lat och orkade inte laga mat direkt. Köpte färdig Rydbergs potatissallad och rostbiff-skivor. Jag piffade till potatissalladen lite med att ha i tunnt skurna ringar av blasten på röd knipplök, kapris, ajvar, uppskuren grillad färskpotatis som vi gjorde i smör/kryddknyten och fick kvar av, svartpeppar och uppskurna romantica-tomater. Det blev riktigt gott faktiskt med tanke på vad det gjordes av och tiden det tog.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 442
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp