Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faktum är att jag just fick tredjefrukost! Andrafrukosten bestod av kaffe med iKaffe och två skivor rostat surdegsbröd med veganmargarin (:cry:) och ajvar respektive jordnötssmör och nektarin. Tredjefrukosten, såhär efter morgonpromenaden, består av surdegsbrödsskalken med förra årets krusbärsmarmelad. Orkade inte rosta, mycket bra tuggmotstånd. Funderar på en kopp (eller en balja) kaffe till. Att ”jobba” vaken natt utan möjlighet att sova på dagen gör mig onekligen våldsamt hungrig och sötsugen!
En mycket klok lärare förklarade för mig en gång att kolhydrater praktiskt taget ersätter nattsömn, bara man doserar rätt!
 
Jag lunchade just på en "grekisk sallad" som blev över från en kurs igår. Lite blad, några oliver, hyfsat med ost - men väldigt dåligt med "riktiga" grönsaker så det var liksom ingen substans i det. Oglammigt till tusen (men gratis ;)).

Ikväll blir det något på lokal i samband med pubquiz. Kollade just på krogens sommarmeny och det blir antagligen caesarsallad eller räkmacka - eller möjligtvis en levaintoast med kräft- och räkröra och Västerbottensost...
 
Jag har ätit det här idag - fisk någonstans därunder och allt annat än vanlig potatis som friterat tillbehör.
514EE429-34F3-4F45-A2F9-5CCE41DA3F0F.jpeg


Och till förrätt en ”assiett med grönsaker” vilket var precis vad det låter som. En assiett (om än stor) med salladsblad, skivad gurka, tomater i kvartar och tärnad paprika. Majonäs på allt i konstnärliga mönster. Det ni! :D

Igår drack jag dessutom cider till middagen i en kopp modell stor (och med tjocka kanter, mer som en soppskål så inget finporslin där inte). Det kändes allt annat än rätt att dricka måltidsdryck ur något annat än glas, så himla konstigt påhitt! :angel: :D
 
Följer väl temat och berättar om min mycket inspirerande matdag: Felix frysta pasta till lunch, till middag en köttbit från frysen med kokt potatis uppvärmt i micron.

MEN! Snäll kollega hade bakat ljuvligt fika till förmiddagskaffet på jobbet. Cake pops, småkakor och små söta cupcakes med god fyllning. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 734
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 110
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 016
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp