Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så stressigt, liksom. Jag försöker bromsa det hela genom att ta cappucino ibland.

NU: väntar på tiramisu. Har ätit skaldjursrisotto. Vit middag pga mellanmålsincidenten. Jag har en hård dag imorgon, med osäkra utfodringstillfällen.

Och ja, uteservering. Givetvis.

Inte minsta avundsjuk. Vägrar.:)
 
Swacos i afton följt av skojigt kortspel med sushitema!

3D1688E3-9FAD-4119-89E5-00F943FC511C.jpeg
 
Lammfärswraps och en riktigt god Malbec som dracks ur mina nya fina rödvinsglas satt som en smäck efter en seg och synnerligen regnig vecka. Herregud vad det har regnat! Och när någon som bott i Skottland i över 8 år säger det vet ni att det är illa!

20191011_210433.jpg
 
I kvall blir det till att ata "junk food" pa en football's match. Det enda problemet med det ar nog egentligen att jag ar sa himla nojd med det prospectet :cautious: Jag behover VERKLIGEN ta mig i kragen och ga ner nagra fa kilo, men det ar helt sanslost sa dalig karaktar jag har just nu och hur mycket jag ALSKAR junk food. :crazy:
Jag skyller pa att jag ater steroider ... men det blir inte latt att komma in i normala gangor igen. :arghh:
Men hallå, vad hände med den lilla runda tanten?! Jag trodde vi hade en deal :mad:
 
Jag hittade en förpackning med 14 dagar för gamla falafel i frysen som jag värmde på och åt med lite pasta och tacosås.

Bara en i raden av alla de kulinariska måltider som tillagas i mitt kök. :o När folk frågar vad jag brukar laga för mat svarar jag att jag lagar inte mat, jag bara värmer den.
 
Sojaburgare, coleslaw från igår, nygjorda pommes frites, tomat, gurka och sallat. Coca-Cola.
Framåt kvällen blir det tomat- och lökpaj.
 
AKUT HJÄLP ÖNSKAS TILL TIDIGARE VEGETARIAN SOM NU ÖNSKAR LAGA ANKA
I frysen har vi haft en stackars fådd anka alldeles för länge och nu ska stackaren tillagas. Den är tinad i kylen och ska lagas med örter och citron, tänker vi. Men. Mn fråga - går det att laga den ovanpå en massa rotfrukter, eller blir det alltför flottigt?
 
AKUT HJÄLP ÖNSKAS TILL TIDIGARE VEGETARIAN SOM NU ÖNSKAR LAGA ANKA
I frysen har vi haft en stackars fådd anka alldeles för länge och nu ska stackaren tillagas. Den är tinad i kylen och ska lagas med örter och citron, tänker vi. Men. Mn fråga - går det att laga den ovanpå en massa rotfrukter, eller blir det alltför flottigt?
Det blir oätligt flottigt! Snarare behöver du hälla av fett under tillagningen om du vill använda skyn sen, så kyl den så fettet flyter upp och stelnar.
 
Det blir oätligt flottigt! Snarare behöver du hälla av fett under tillagningen om du vill använda skyn sen, så kyl den så fettet flyter upp och stelnar.
Jag och min förbannade otålighet! Jäklar! Istället för att invänta svar gjorde jag riktigt stora bitar av rotfrukterna och tänkte att de då åtminstone bara blir flottiga utanpå...ehrm. Sömnbrist och paniskt hungrig familjemedlem är mitt enda försvar. Konfiterade rotfrukter, blir det alltså.
 
Livesändning från köket: rotfrukter (palsternacka, rotselleri, morot och potatis) samt brysselkål är mjukt, men hade behövt lite färg. Ankan är vackert gyllene, men ännu bara på 52 grader. Om en liten stund tänker jag pensla det lilla livet med citron- och sockerlösning och sen får den få ännu lite mer färg innan jag låter den vila. Då häller jag av flottet och skyn och låter rotfrukterna få lite färg ensamma i ugnen, medan jag silar eller skedar bort flottet från skyn för att kunna göra sås på den på någon vänster. Det är mängder av timjan, rosmarin och citron och lite äpple i ankan.
 
Livesändning från köket: rotfrukter (palsternacka, rotselleri, morot och potatis) samt brysselkål är mjukt, men hade behövt lite färg. Ankan är vackert gyllene, men ännu bara på 52 grader. Om en liten stund tänker jag pensla det lilla livet med citron- och sockerlösning och sen får den få ännu lite mer färg innan jag låter den vila. Då häller jag av flottet och skyn och låter rotfrukterna få lite färg ensamma i ugnen, medan jag silar eller skedar bort flottet från skyn för att kunna göra sås på den på någon vänster. Det är mängder av timjan, rosmarin och citron och lite äpple i ankan.
Ev kan rotfrukterna rinna av på hushållspapoer, som vid fritering?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 253
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
561
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 111
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp