Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ugnsomelett, världens bästa vardagsmat! Partner gjorde en stor, puffig omelett med tomat och fetaost i smeten. Till detta stekte han rå chorizo och rödlök som fick smälta på låg värme. Mums!

Imorgon blir det soppa och på fredag blir det indisk kikärtsgryta med massor av koriander och rita. Längtar!
 
Falafel från kvarterets falafelvagn. Den drivs av en bekant till mig som kommer från Palestina och gör allt enligt sin mammas recept. Det märks, för det är den godaste falafel jag nånsin ätit! Massor av sesamfrön, riktigt bra konsistens och rejäl persiljasmak. Allt i hembakade pitabröd med massor av goda grönsaker, och så vitlökssås såklart :d :d :d
 
En improviserad sallad som blev väldigt lyckad: babyspenat, sojabönor, rårivna rödbetor, rökt kyckling i bitar, lite strimlad salami, fetaost, nektariner i bitar och en dressing med dijon, vitlök, olivolja och sherryvinäger. En massa slattar av saker som höll på att bli dåliga men kombon blev ljuvlig! Serverades med tokfärsk ciabatta, smör och cheddar. Slurp.
 
En improviserad sallad som blev väldigt lyckad: babyspenat, sojabönor, rårivna rödbetor, rökt kyckling i bitar, lite strimlad salami, fetaost, nektariner i bitar och en dressing med dijon, vitlök, olivolja och sherryvinäger. En massa slattar av saker som höll på att bli dåliga men kombon blev ljuvlig! Serverades med tokfärsk ciabatta, smör och cheddar. Slurp.
Oj vad gott det lät!
 
Här blev det TikTok-pasta idag, aka pasta med ugnsrostade körsbärstomater, ugnsbakad fetaost, olivolja, vitlök, färsk basilika och lite andra örter. Det blev godare denna gång än senast vi gjorde den, men ingen av oss begriper varför 🤷‍♀️
 
Var inte sugen på någon mat... Men kom på att jag köpt en tryffelburrata så det blev den med en grönsallad på svenska tomater, rödlök och lite crema di balsamico. Så gott!
_20210604_205003.JPG

Porslinet är Rörstrand Pagod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp