Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev det en version av indisk daal på kikärter och Go Greens delade gröna ärtor här hemma. Serverat med egengjorda naanbröd. Jag var lite för feg med kryddningen och jag borde kavlat ut naanbröden mer men annars helt okej. Blir daal rester till middag idag.
 
Såg just att hel färsk svensk kyckling går för 30:- / kg denna veckan så jag ska nog köpa mig en sådan idag. Brukar helsteka rakt av med citron och vitlök i håligheten och pensla med lite olja blandat med kryddor och soja bara. Bulgur, tomatsallad och kanske en yoghurtsås känns rätt till.
 
@honung: Är du säker på att du ska förgifta dig med ostbågar?! :yuck:

Här blir det saffranssoppa igen, är helt matt av värmen och astman så jag orkar inte göra någon större insats i köket. Har slarvat och druckit för lite :(
 
Min mathållning är för tillfället under all kritik, så låt oss inte fördjupa oss i den.

Det kommer inte bli läge de närmsta dagarna, men jag har planer på att laga bläckfisk. Hur ska jag göra? Vad för sort kan jag förvänta mig att hitta och om det brukar finnas flera - vilken ska jag välja? Era bästa bläckfiskrecept? Idiottips emottages tacksamt.

(Jag är helgrön, enda gången jag lagat bläckfisk förut var när jag köpte en okänd frusen vit fiskfilé i världens minsta grekiska supermarket. Väl ankrade i naturhamn och med "fisksoppan" puttrande på gasolköket började jag ana ugglor(bläckfiskar) i mossen.)
 
Harom dagen hittade jag "Melkers Hastkorv". Den godaste korven i hela varlden. I kvall blev det en (farskt, okokta gronsaker) broccoli salad med majs, lok, och en hel massa godis ... och sa Melkers hastkorv.
 
Här blir det kulinariskt paradis utan dess like!

Spaghetti. Bacon. Tacosås. Lite crème fraiche. Fifan vad gott det ska bli ;)
 
Harom dagen hittade jag "Melkers Hastkorv". Den godaste korven i hela varlden. I kvall blev det en (farskt, okokta gronsaker) broccoli salad med majs, lok, och en hel massa godis ... och sa Melkers hastkorv.

Har du testat Gustafskorven? Jag äter inte häst men den ska vara outstanding, jag brukar vara tvungen att ta med mig till särbons släktingar när jag åker upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
338
· Visningar
14 718
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 225
Senast: Mirtai
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 488
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
5 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp