Igår var det min tur stt bjuda på torsdagsfika på jobbet. Hade högtflygande planer om stt baka körsbärspajer och allt möjligt men var rätt stressad ty var uppbokad på diverse aktiviteter varenda kväll i veckan. Så traskade jag genom fikagången på Ica i lördags för att se om jag kunde hitta något tips på något att komplettera pajer med så att jsg skulle slipps göra fyra stycken. Och så hamnar jag framför marängbottnarna och inser att jag är ett geniSå det blev lite pavlovainspirerade tårtor istället, med vispad grädde med lemon curd och massor av tinade bär och frukter. Så jäkla gott och jag har aldrig varit populärare
Oerhört praktiskt att kunna montera det hela på jobbet också, tog bara med bunkar och elvisp.
https://instagram.com/p/BgWYGgnnGZy/
Sedan fikade jag med en kompis men då nöjde jag mig med en fantastisk kopp te, White Cherry från Dear Tea Society som jag tror har något med Johan och Nyström att göra. Väl hemma efter bokbytarkväll med tygkassen full av böcker och elvisp åt jsg lite kesoröra och ett par skivor kallrökt lax!
Äsch, det blev ju fel bild.