Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch då, ingen fara! Det händer så lätt (alltså, verkligen, jag håller på att skriva sånt där som att jag unnar mig eller borde låta bli osv emellanåt bara för att det liksom är så lätt att slentrianprata om mat som att man ska förtjäna den eller inte borde äta och jag försöker inte ens gå ner i vikt). Din kompensation godtages!Sorry! Jag kompenserar med öl kl 16, sen reastaurang med avsmakningsmeny deluxe.
Jag tänkte på det där med att unna sig när jag handlade nyss. Jag ogillar verkligen uttrycket i samband med mat som då antas vara mindre nyttig eller överflödig. Men nu när jag var i affären, kände jag att uttrycket för mig rätt ofta handlar om kostnaden. Men det är ju samtidigt del lite onödiga eller "onyttiga" eller på annat sätt umbärliga maten jag tänker så om. Även då skaver uttrycket på nåt sätt.Äsch då, ingen fara! Det händer så lätt (alltså, verkligen, jag håller på att skriva sånt där som att jag unnar mig eller borde låta bli osv emellanåt bara för att det liksom är så lätt att slentrianprata om mat som att man ska förtjäna den eller inte borde äta och jag försöker inte ens gå ner i vikt). Din kompensation godtages!
Jag tänkte på det där med att unna sig när jag handlade nyss. Jag ogillar verkligen uttrycket i samband med mat som då antas vara mindre nyttig eller överflödig. Men nu när jag var i affären, kände jag att uttrycket för mig rätt ofta handlar om kostnaden. Men det är ju samtidigt del lite onödiga eller "onyttiga" eller på annat sätt umbärliga maten jag tänker så om. Även då skaver uttrycket på nåt sätt.
Fattar ni hur jag menar?
(I just det här fallet gällde det diverse alger och sjögräs, så det var ju tydligt en sparsamhetsgrej, inte en viktgrej. Men det flyter ändå ihop.
Kan man använda turkisk yoghurt istället för creme fraiche i köttfärssås?
Idag gjorde jag bakad potatis med fejkskagenröra innehållande kokt ägg, tångkaviar, rödlök, citron och ett rejält lass hemodlad (eller åtminstone egenhändigt stulen ur mammas trädgårdsland) dill ihopbundet med majonnäs och gräddfil.
Sedan ostbricka på jämtländska hantverksostar med lite olika bröd, marmelader och den ömma MODERNS bärbourgogne.
Idag gjorde jag bakad potatis med fejkskagenröra innehållande kokt ägg, tångkaviar, rödlök, citron och ett rejält lass hemodlad (eller åtminstone egenhändigt stulen ur mammas trädgårdsland) dill ihopbundet med majonnäs och gräddfil.
Sedan ostbricka på jämtländska hantverksostar med lite olika bröd, marmelader och den ömma MODERNS bärbourgogne.
För att återkoppla till detta så kan jag meddela att jag förmodligen aldrig kommer att dekorera tårta med något annat i framtidenJag har, fast chokladpannacotta. Den blev bra och enkel att spritsa.![]()
Nix, ett ställe mer åt sydost (som dock också brukar vinna en massa priser)Oviken ost?
Så himla snygg tårta! Hur gjorde du den vispade pannacottan?För att återkoppla till detta så kan jag meddela att jag förmodligen aldrig kommer att dekorera tårta med något annat i framtiden. Underbart att spritsa och gudomligt gott!!
Visa bifogad fil 16528
Tack!Så himla snygg tårta! Hur gjorde du den vispade pannacottan?