Bukefalos 28 år!

Tjäna extra pengar

Jag hade nog kunnat åkt uppemot timmen för en bra ställplats för båtsläp/husvagn.

Det var mer en kommentar som spann vidare på missförståndet om en inneboende skulle ha möjlighet att använda köket eller ej. Förespråkar verkligen inte att TS skulle göra något sådant (eller folk överlag som verkar tro att studenter inte är människor).
Okej. Ja det finns större städer på det avståndet 🙂.

Men jag undrar vad man kan ta för det och vid vilken tidpunkt på året det är lämpligt att annonsera om det? Kanske lite sent påtänkt för i år?
 
Men jag undrar vad man kan ta för det och vid vilken tidpunkt på året det är lämpligt att annonsera om det? Kanske lite sent påtänkt för i år?
Här på campingen där jag bor tar de 1500 för vintersäsongen 16/9 - 30/4 om man vill ha husvagnen innanför grindarna men utan möjlighet att använda den under tiden. Samma period kostar 4500 om man vill ha tillgång till vagnen, då står den ute på campingen på egen plats och man har möjlighet att koppla in el (som betalas separat) och med tillgång till servicehus osv och det går givetvis att åka iväg med den när man vill om man ska ut och vintercampa.
 
Min pappa har tagit 1500 för en säsong. Dock under tak och instängd bakom en port. Utan tak är det mindre attraktivt.
Grannarna har också erbjudit det förr och använde en gammal ladugård för ett par husvagnar. Ganska lite jobb för en ganska liten peng, men om man har tillgång till ledig inneplats så ändå extra inkomster i företaget.

Attans att jag har carporten full med ved.
Jag är helt säker på att du sparar väldigt mycket mer på att spara på inköp av elenergi i vinter med din ved än den tusenlapp eller två du hade fått för att ha en husvagn där.
 
Grannarna har också erbjudit det förr och använde en gammal ladugård för ett par husvagnar. Ganska lite jobb för en ganska liten peng, men om man har tillgång till ledig inneplats så ändå extra inkomster i företaget.


Jag är helt säker på att du sparar väldigt mycket mer på att spara på inköp av elenergi i vinter med din ved än den tusenlapp eller två du hade fått för att ha en husvagn där.
Veden är bara där för att jag fick fullt i mina vedbodar. Jag har med andra ord för mycket ved. Uppskattningsvis har jag ved för kanske 3-4 år. Nästa år får jag inte köpa ved.
 
Det tror jag faktiskt inte. Många som har husvagn bor i lägenhet och skulle gärna ställa upp den någonstans där det är billigare än runt städerna. För dem som bara använder den på sommarhalvåret skulle det vara värt en hel del att ha den där det rör sig folk hela tiden. Med reservation för att jag inte har någon aning om vad det kostar på till exempel inhägnat område.
Men stämmer det? Alla jag känner som har husvagn bor i hus, av den enkla anledningen att om man bor i lägenhet så har man ju mycket riktigt ingen plats för husvagn, och köper därför ingen. Jag tror det är ovanligt att folk impulsshoppar en husvagn utan att ha en tanke på var den ska stå.
 
Men stämmer det? Alla jag känner som har husvagn bor i hus, av den enkla anledningen att om man bor i lägenhet så har man ju mycket riktigt ingen plats för husvagn, och köper därför ingen. Jag tror det är ovanligt att folk impulsshoppar en husvagn utan att ha en tanke på var den ska stå.
Det behöver ju inte bara vara husvagn, många jag känner är intresserade av gamla bilar och har dessa uppstallade på vinterhalvåret i diverse ladugårdar och annat.
 
Men stämmer det? Alla jag känner som har husvagn bor i hus, av den enkla anledningen att om man bor i lägenhet så har man ju mycket riktigt ingen plats för husvagn, och köper därför ingen. Jag tror det är ovanligt att folk impulsshoppar en husvagn utan att ha en tanke på var den ska stå.
Jag och flera av mina grannar bodde i lägenhet och hyrde in husvagnarna på annan plats innan vi flyttade ut i husvagnarna på heltid. Och uppställningsplatsen här på campingen är välfylld.
 
Det beror på var man bor, i Skåne tar dom hutlösa priser utan att skämmas, här hemma (norra skaraborg) kan man ff köpa ved för runt 500 kubiken stjälpt mått
 
Har ofta tänkt tanken att ställa mig på Östermalmstorg och kränga ved för typ 59kr/vedträ 😅
Jag har flera gånger tänkt att jag ska åka upp till Stockholm med bilen full av saker som verkar vara helt galet dyra i Stockholm. Tex ramslök såg jag kostade 1000:-/kg på någon saluhall. Det går jag ut och plockar gratis i skogen. Jag behöver inte ens åka någonstans.

Kirskål kostade 600:-/kg visst. Helt sjukt! Det ger jag till mina kaniner i kilovis varje dag på våren. Jag har tack och lov ingen kirskål, men grannen har så orkar jag gå ner dit så kan jag lätt plocka 20 kg på en timme eller så.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 965
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 025
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 612
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp