Bukefalos 28 år!

"Tjattertrådar"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Tjattertrådar"

Nu svarar jag till både dig och Betsy.

Antagligen är det nu flera som kontaktat moderatorn om att vi hade en tjattertråd. Men det jag menar med avundsjuka är att om vi nu då som hade den där tråden ENDAST pratade där så borde ju ingen annan bry sig. Men det kan ju finnas folk som blir avundsjuka för att de inte har någon att snacka inbördes med och då kontaktar moderator.

Nu säger jag inte att det är då, men vad skulle det vara annars?
Nu hade vi ju en tjattertråd för att inte tjattra sönder andras trådar, är inte det ett bra initiativ?
Men det är lite trist att vi inte ska kunna få prata hur vi vill. :(
Tyvärr så tycker jag inte att chatten funkar så bra om man bara ska tjattra för då blir det väl samma sak där, att de tycker att vi pratar o svamlar så att inte deras meddelande kommer fram så lätt :(

Det är trist när det blir så här, men tyvärr har jag ingen aning om varför, bara egna tolkningar.

PS. Mitt 3000 inlägg :D
 
Sv: "Tjattertrådar"

Om du tänker på mitt o humlans privata samtal...så var det inte så många inlägg att det skall riva upp himmel o jord....herregud...bara för att dom som är avstängda nu inte går att gnälla på så skall det hittas några få inlägg att gnälla på istället????
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jasså, fasen inte har jag upptäckt det där med egna rum :)
Men isf. skulle det ju funka utmärkt :)
Tack så mkt för upplysningen :bow:
 
Sv: "Tjattertrådar"

"Nu säger jag inte att det är då, men vad skulle det vara annars?" Jadu antiloop, enligt Gunnars svar var det av en helt annan anledning.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Klart jag skärper till mig om jag bes göra det, men för att man har några privata inlägg i en tråd så skall det ...Jag har väl helt enelt en annan livsåskådning...jag gillar att vara glad och gillar att göra folk glada......men ibland vet man inte vad man får göra här o inte..

Hade jag vetat att det skulle bli sånt här väsen hade jag gett fan i det.Ja får väl gå ut o skämta aprillo med hästarna istället, dom har ganska mycket humor dom med...:D
 
Sv: "Tjattertrådar"

Vänte lite nu Martha, tror du att Dimman, jag m.fl har letet upp detta bara för att vi inte längte kan gnälla på Malfoy och Fio? För det första har jag inte gnällt på dom och för det andra har detta väl ingenting med dom att göra? Det gäller inte bara ert tjatter i den andra tråden här. Anledningen till att jag tog upp det då var att jag personligen är trött på att ni är ett gäng som tjattrar sönder en hel del seriösa trådar. Och tydligen är jag inte ensam om att tycka det.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Nej, jag anser inte att jag river upp himmel och jord bara på grund av just ert privata samtal i en tråd. Diskussionen om "söndertjattrade" trådar kom upp i tråden "Nu får det räcka!", och jag öppnade en egen tråd för att framföra min åsikt i frågan. Åsikterna är mina egna, och då jag är en mycket flitig läsare på buke, som inte skriver särskilt många inlägg, så anser jag att jag inte har ställt mig på någon som helst sida när det gäller annat tjaffs och avstängningar. Många trådar BLIR "söndertjattrade" av flera olika användare, det handlar inte bara om just er eller just den tråden. :smirk: Jag anser att det är irriterande med sönderhackade trådar, oavsett vilka som tjattrar, och jag anser att om man vill "tjattra" kan man göra det genom att öppna en egen tråd, eller ta det helt privat utanför diskussionsforumet. Snälla...

Hlsn Helena
 
Sv: "Tjattertrådar"

Gunnar skrev:
Jag plockade bort dem. Om ni syftar på tråden på Gnägg, så hade den inget med hästar att göra och kändes onödig då den i första hand var som ett svar på denna tråd här.Ok, det är förstårligt. Kanske borde ha legat på senior istället.

Jag har stängt av ett antal användare som väl får anses tillhöra den ena av två grupper, just för att jag anser att de betett sig illa. Den andra gruppen tycker jag skall skärpa till sig lite, framförallt om jag ber dem om det.Pga denna tråd? Alltså den tjattertråden på Gnägg? Visst kommer vi att skärpa oss. Jag har ofs inte fått en tillsägelse, men jag tar åt mig i alla fall, då jag vet med mig själv att jag tillhör det andra lägret.

Tjattra får man självklart göra, men man skall inte förstöra för andra eller indirekt mobba andra genom sitt tjatter.Var det mobbing i den tråden på Gnägg? För jag uppfattade det inte så under tiden jag var med och tjattrade, men jag kan ha fel. Precis som alla andra.

OCH den nya Chatten ÄR utmärkt för tjatter,Men hur jag än gör så kan jag inte skicka iväg meddelandena. Har laddat ner det som skulles men det funkar inte ändå. där försvinner det av sig självt efter ett tag, man kan även skapa ett eget rum om man vill prata tre, eller flera utan att störa eller störas av andra.Är ju kanonbra, bara man kunde vara där.

Tio tecken
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag har aldrig gnällt på någon av dessa användare, varken på Bukefalos eller någon annanstans, och håller mig helt utanför dessa diskussioner. Jag har inte någon som helst koll på någon sk gängbildning, utan framför bara mina åsikter rent generellt.

Hlsn Helena
 
Sv: "Tjattertrådar"

Att den inte handlade om hästar kan jag hålla med om, men att där förekom någon mobbing kan jag ju inte förstå? Vi satt bara och skojade om att bjuda varandra på kaffe och kakor... Tyckte jag läste alla inlägg.... Alla fick vara med och det var bara skojsigt.

Att den var ett resultat av denna tråd ja, och kanske det var lite barnsligt :o

Tyvärr fungerar inte chatten för många av oss, så det är inget alternativ. För mig funkar det aldrig när jag kopplar upp mig via modem.

Är det inte ok att lägga upp t ex en kaffereps tråd fortsättningsvis som ett alternativ? Man kan ju lägga den på senior istället om det är ok?

Förstår att ditt tålamod tryter och att du kanske måste vara lite hårdare, men om man startar en liknande tråd igen, utan baktankar, är det ok då? Vill ju så gärna prata och tjattra lite och när chatten inte funkar så :cry:
 
Sv: "Tjattertrådar"

Skaffa MSN, det använder vi asndra oss av. Och ja jag har läst att Hummlans krånglade, det gjorde mitt också att tag, men det är bara att felsöka och ominstallera så går det.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag frågade gunnar och vill ha svar från honom om det är ok med kaffereps trådar på senior istället.

Det är något som gör det hela mycket enklare eftersom det är en del av de forum som vi alla tycker om att vistas på.


Om det ligger en tjattertråd på senior så torde det ínte störa någon, de som vill vara med och lattja är välkomna, de som inte vill kan fortsätta läsa de mer seriösa trådarna så detta löser hela problematiken och de (bland annat du) som stör sig får möjligheten att låta bli att läsa dem

Simple as that... alla nöjda och glada, eller?
 
Sv: "Tjattertrådar"

Helt klart sant. MEN, varför skulle vi inte kunna få ha en tjatter tråd? Där vi bara kan få sitta och tjattra, ingen mobbing inga elaka kommentarer utan en tråd som alla kan vara med i och ha roligt. Helt klart skall den bort om det skulle bli bråk eller mobbing osv. Den skall ju vara öppen för alla som bara vill ha lite skoj.

Då är ju risken otroligt mkt mindre att det skulle bli tjatter i dom andra trådarna. Många var ju och läste i den tråden igår och sa att det var kul. Coscos (tror jag det var) sa tom att den var rolig trotts att det inte var något bråk i den. Kanske inte ordagrant, men något åt det hållet.

Alltså detta är bara lite funderingar från mitt håll, då chatten inte funkar för många av oss, och msn inte för en del. En tjatter tråd som då är seriös kunde ju vara ett alternativ.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Vi är nog ganska många inblandade i detta, så ta inte åt dig hela äran.
aetsch013.gif
 
Sv: "Tjattertrådar"

Inte skämta martha :mad: fyyyy dig! *smäll på fingrarna*
 
Sv: "Tjattertrådar"

Det är inte ett dugg personligt mot dig, det är företeelsen med tjatter i seriösa trådar det gäller. Sen kan ju de som vill ta åt sig av kritiken, andra kan strunta i den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 351
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 526
Senast: Hedinn
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp